29 nascholingen gevonden

Type & leerformat Code Titel van de nascholing

Team

Classic

T23-037 Humor en improvisatie in de klas en op school
De pedagogisch-didactische meerwaarde van humor

Team

Classic

T23-053 Met de V van verstrooid
Aandachtbevorderende didactiek

Team

Classic

T23-055 De puber: een boot in woelig (school)water
Over het lerende tienerbrein als kans en uitdaging

Team

Classic

T23-066 Activiteiten ontwikkelen vanuit Zill
De Zill-uitdagingen toepassen op een concrete activiteit

Team

Classic

T23-067 Werkvormen ontwerpen
Didactische werkvormen ontwerpen en variëren

Team

Classic

T23-068 Muzisch ontwerpen
Werk door op muzische concepten, eindopdrachten en lesopbouw

Team

Classic

T23-069 Projecten ontwerpen
Aan de slag met geïntegreerde klas- of schoolprojecten

Team

Classic

T23-073 Muzisch fundament
Krijg inzicht in visie en ingrediënten van muzisch werken

Team

Classic

T23-087 Klavertje4 voor meta-leren en leven - Klaverblad 1: 'denken' en executieve functies
Persoonsgebonden ontwikkeling ondersteunen vanuit metacognitie

Team

Classic

T23-088 Klavertje4 voor meta-leren en leven - Klaverblad 2: metacognitie en dieptegesprekken
Persoonsgebonden ontwikkeling ondersteunen vanuit metacognitie

Team

Classic

T23-089 Klavertje4 voor meta-leren en leven - Klaverblad 3: zelfregulatie en zelfregulerend leren
Persoonsgebonden ontwikkeling ondersteunen vanuit metacognitie

Team

Classic

T23-091 Klavertje4 voor meta-leren en leven - Klaverblad 4: resilience (veerkracht), flexibiliteit en omdenken
Persoonsgebonden ontwikkeling ondersteunen vanuit metacognitie

Team

Classic

T23-119 Speels, muzisch en doordacht op weg naar schrijven a.d.h.v. de methode Krullenbol
Schrijfritmiek

Team

Classic

T23-154 Coaching? Ja, natuurlijk!
Vragen en antwoorden over coaching en de leraar-coach

Team

Classic

T23-192 Vital Schools: beweegvriendelijk lesgeven vanuit verschillende invalshoeken
Beweegvriendelijk lesgeven: hoe kunnen we kinderen en jongeren minder lang laten zitten en meer laten bewegen tijdens de klascontext?

Team

Classic

T23-193 Creatief denken
Wuk?! Out of the box?!

Team

Classic

T23-234

Nieuw

Wat elke leraar over leren moet weten
Over belangrijke inzichten op het gebied van denken en leren

Individu

Classic

I23-008 Speels, muzisch en doordacht op weg naar schrijven a.d.h.v. de methode Krullenbol
Schrijfritmiek

Individu

Classic

I23-018

Nieuw

“Wie schrijft die blijft!” (online)
Over schrijfmotoriek, moeilijkheden, mogelijkheden en beperkingen

Team

Classic

T23-261 Geef kleuters meer eigenaarschap tijdens langdurige thema's
Ondernemingszin stimuleren, maak kleuters deelgenoot van hun leerproces

Filter op niveau

Nieuw

Nieuw dit schooljaar
 

Afgelopen

Nog niet afgelopen
 

Type nascholing

Individu
Team
Dag van
 

Niveau

  • Basisonderwijs
    • Gewoon Basisonderwijs
      • Kleuteronderwijs
        • Peuter en eerste kleuter
        • Tweede kleuter
        • Derde kleuter
      • Lager Onderwijs
        • Eerste graad
        • Tweede graad
        • Derde graad
    • Buitengewoon Basisonderwijs
  • Secundair Onderwijs
    • Gewoon Secundair Onderwijs
      • Eerste graad
        • A-stroom
        • B-stroom
      • Tweede graad
        • ASO
        • BSO
        • KSO
        • TSO
      • Derde graad
        • ASO
        • BSO
        • KSO
        • TSO
      • Vierde graad
    • Buitengewoon Secundair Onderwijs
    • Deeltijds leren en werken
  • Hoger Onderwijs
  • Deeltijds Kunstonderwijs
  • Volwassenenonderwijs

Thema

  • Beleidsniveau
    • Kwaliteitsbeleid
    • Professionaliseringsbeleid
    • Preventie en veiligheid
    • Team
    • Innovatie/verandering
  • Vak- en domeingebonden
    • Aardrijkskunde
      • STEM BaO
    • Biologie
    • Chemie
    • Duits
    • Economie en organisatie
    • Engels
    • Frans
    • Fysica
    • Geschiedenis
    • Godsdienst, pastoraal en identiteit
    • Humane wetenschappen
    • Klassieke Talen
    • Lichamelijke opvoeding en bewegingsopvoeding
    • Maatschappij en welzijn
    • Mavo en PAV
    • Muzisch creatieve vakken
    • Natuurwetenschappen
    • Nederlands
    • Ontwikkelingsdoelen kleuteronderwijs
    • STEM technieken
      • Mechanica-elektriciteit
      • Agro- en biotechnieken
      • Bouw- en houttechnieken
      • Grafische communicatie en media
    • STEM wetenschappen
      • Industriële wetenschappen
      • Techniek-wetenschappen
    • Voeding en horeca
    • Wereldoriëntatie
    • Wiskunde
    • Mechanica - Elektriciteit
    • Industriële wetenschappen
    • Techniek
    • Gemeenschappelijk leerplan ICT
    • Auto
    • Koeling en warmte
    • Hout en bouw
    • Schilderen en decoratie
  • Vak- en domeinoverstijgend
    • Krachtige leeromgeving
      • Algemene didactiek
      • Differentiatie
      • Evaluatie en feedback
      • Leerbegeleiding
      • Media en ICT
      • Motivatie
      • Werkvormen
      • Zill
      • Klasmanagement
      • STEM BaO
    • Kansrijk en zorgbreed onderwijs
      • Communicatie
      • Diversiteit
      • Inclusie
      • Leerlingenbegeleiding
      • Zelfzorg
      • Welbevinden
    • Taalbeleid
      • Begrijpend lezen
      • CLIL
      • OKAN
      • Taalbeleid algemeen
  • Internationalisering

Leerformat

Classic
Leerlabo
Masterclass
Extra large
Demo plus
Komen leren
International
Voor u gelezen
Nieuwe inzichten
 

Doelgroep

Leraren en docenten
Leerlingenbegeleiders
Opvoeders
Zorgcoördinatoren
Mentoren
ICT-coördinatoren
Paramedische medewerkers
Administratief ondersteunend personeel
Directeurs en adjunct-directeurs
Middenkader en beleidsondersteuners
Studenten en leerlingen
Ouders
Alle geïnteresseerden