Doelstellingen
Leerkrachten kunnen leermoeilijkheden, de juiste potloodgreep en een goede schrijfmethode herkennen, aanpakken en aanpassen.
Inhoud
We geven een antwoord op volgende vragen:
- Wat is schrijven en wanneer begint het schrijfonderwijs?
- Mogen kleuters schrijven?
- Hoe is de opbouw van tekenen?
- Wat is de functie van de schrijfmotorische krullen of lussen?
- Hoe gaan we het schrijven evalueren?
- Potloodgreep: wat? waarom? wie? wanneer?
- Wanneer is een schrijfmethode goed?
- Welke schrijfmoeilijkheden zijn er?
- Welke schrijfproblemen kunnen er voorkomen?
- Wat doen we met begrippen als lateralisatie en richtingsmoeilijkheden?
- Welke hulpmiddelen zijn er om het schrijven te vergemakkelijken?
- Welke adviezen en tips zijn er om de schrijfmoeilijkheden en -problemen te verhelpen?
Dit is een online vorming. De inschrijflink wordt vooraf verstuurd naar het mailadres waarmee je de inschrijving voltooid hebt.