Activiteiten ontwerpen vanuit Zill
Leer de Zill-uitdagingen toepassen op een concreet onderwijsarrangement

Doelstellingen
  • Visie en uitdagingen van Zill concretiseren op niveau van een activiteit;
  • Met elkaar reflecteren hoe je activiteiten kunt ‘verzillen’;
  • Aangereikte ontwerptips toepassen i.f.v. focus
Inhoud

Het leerplanconcept Zin in Leren, Zin in Leven! van Katholiek Onderwijs Vlaanderen daagt leerkrachten uit om bewuster en gefocust om te gaan met het didactisch ontwerp van hun activiteiten. Deze sessie biedt je inzicht en houvast om concrete verbanden te leggen tussen de visie van Zill en (het aanpassen van) methodegebonden of zelfontworpen activiteiten. Welke vragen kun je jezelf stellen om een les vanuit een Zill-bril harmonischer te maken, meer op maat of dichter betrokken op de werkelijkheid? Met de verschillende ontwerptips kun je achteraf verder aan de slag om te groeien als Zill-ontwerper.

Inschrijven

 

Praktische info

Prijs per sessie

  • € 600,00 voor 1 sessie

Type nascholing

Team

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Basisonderwijs
  •    Gewoon Basisonderwijs
  •       Kleuteronderwijs
  •          Peuter en eerste kleuter
  •          Tweede kleuter
  •          Derde kleuter
  •       Lager Onderwijs
  •          Eerste graad
  •          Tweede graad
  •          Derde graad

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Directeurs en adjunct-directeurs
  • Middenkader en beleidsondersteuners

 

Maximum aantal deelnemers

25

Code

T25-129