Afgelopen
Een veel gestelde vraag van leerkrachten vandaag ‘ hoe krijg ik controle op mijn klasgroep en kan ik tegelijk op een adequate wijze omgaan met leerlingen die meer aandacht/zorg nodig hebben ? ’
Een leerkracht vandaag heeft het niet altijd onder de markt. In de klas ontmoet hij leerlingen die het hem knap lastig maken. Ze storen de les, negeren regels en afspraken en moeten voortdurend tot de orde worden geroepen. Maar er zijn anderzijds ook de stille, angstige en teruggetrokken leerlingen waar hij zich zorgen over maakt. Het zou ook kunnen dat enkele leerlingen kampen met een dipje, gepest worden of lijden onder de situatie thuis. Nog andere leerlingen gedragen zich erg bijzonder of opvallend zonder dat dit gedrag meteen verklaard kan worden
Herken je jezelf in enkele van volgende uitspraken?
• ‘Leerlingen hebben soms een grote mond’
• ‘Ik krijg mijn doelstellingen niet behaald met deze klasgroep’
• ‘Er lijkt wel met bijna elke leerling iets aan de hand’
• ‘Er wordt van mij verwacht dat ik voor elke leerling in mijn klas een eigen aanpak heb’
Dan is deze nascholing wellicht voor jou bedoeld.
Tijdens deze nascholing komen technieken aan bod om vanuit een groepsdynamisch perspectief greep te krijgen op de klasgroep en je te focussen op de lesinhoud i.p.v. voortdurend corrigerende tussenkomsten te moeten doen. Uiteraard komen ook de ‘zorgleerlingen‘ aan bod. Welke zijn de meest voorkomende ontwikkelings- en gedragsproblemen ? Hoe wordt actueel gekeken naar deze problemen? Welke technieken bestaan er in het aanleren van gewenst gedrag en afleren van ongewenst gedrag ?
Belangrijk. Dit is een interactieve nascholing met veel mogelijkheid tot vraagstelling en uitwisseling.
Pen en papier meebrengen.
Code | Sessies | Status | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
I25-023-A |
|
niet mogelijk |
1
€ 135,00
inclusief broodjeslunch
Individu
Classic
25
I25-023