32 nascholingen gevonden

Type & leerformat Code Titel van de nascholing

Individu

Extra large

I25-001 10-daagse basistraining in Verbindende Communicatie
Eerlijke contacten, voedende relaties ... van gelijk naar geluk

Team

Classic

T25-019 Team (z)onder spanning
Creëer openheid in je team dankzij het exploreren van perspectieven

Team

Classic

T25-024 Zorg en aanpak na slechtnieuwsgesprekken
Ondersteunen van collega’s na een minder goede evaluatie

Team

Classic

T25-025 Grip op je werk. Bouw aan zelfzorg door te ontdekken wat je doet en waarom je iets doet

Team

Classic

T25-027 Eén voor allen of allen voor één?
Kies je als schoolteam liever voor gedeeld of gedelegeerd leiderschap?

Team

Classic

T25-053 Conflicten verergeren of ontmijnen?
Assertief en preventief omgaan met verbale conflicten

Team

Classic

T25-054 Sterke communicatie: meer dan woorden alleen …
Communicatiekapstokken voor opvoeders en ondersteunend personeel

Team

Classic

T25-057 Speelplaatsmanagement
De speelplaats als veilige en sociale oefenplek

Team

Classic

T25-059 Met handen en voeten
Over de sprekende, geluidloze signalen van lichaamstaal

Team

Classic

T25-060 Een vriendelijk en veilig onthaal
Het uithangbord van je school

Individu

Classic

I25-002

Nieuw

Ruzies tussen kinderen herstelgericht aanpakken

Individu

Classic

I25-020 Introductie in Verbindende Communicatie

Team

Classic

T25-090 Constructieve communicatie
Sta sterker in je schoenen bij kritische opmerkingen en lastige vragen

Individu

Classic

I25-025

Nieuw

Wat schuilt er achter het gedrag van kinderen?
Hoe kan je kinderen in je klas emotioneel ondersteunen aan de hand van nestinzichten en -methodieken?

Individu

Classic

I25-026 Nesten en rustbrengers in de klas
Hoe je klasgroep sociaal en emotioneel ondersteunen aan de hand van rustbrengers in de klas?

Individu

Classic

I25-047

Nieuw

Non-verbale communicatie detecteren en inzetten
Lichaamstaal leren lezen en eigen lichaamstaal optimaliseren om zo succesvol te communiceren

Team

Classic

T25-167 BOOST motivatie door ‘coachende’ vaardigheden!
Zet leerlingen in hun eigen verantwoordelijkheid wat betreft hun leren. Focus op de oplossingen in plaats van op de problemen

Team

Classic

T25-171 BOOST jouw feedback in verbinding!
Coachende vaardigheden leren om de MOTIVATIE van je leerlingen van binnenuit te verhogen

Team

Classic

T25-187 Heb ik een conflict of heeft het conflict mij?
Beter omgaan met conflicten

Team

Classic

T25-190 Oudergesprekken: een uitdaging!
Wat speelt er zich af bij gesprekken met ouders?

Filter op niveau

Nieuw

Nieuw dit schooljaar
 

Afgelopen

Nog niet afgelopen
 

Type nascholing

Individu
Team
Dag van
 

Niveau

  • Basisonderwijs
    • Gewoon Basisonderwijs
      • Kleuteronderwijs
        • Peuter en eerste kleuter
        • Tweede kleuter
        • Derde kleuter
      • Lager Onderwijs
        • Eerste graad
        • Tweede graad
        • Derde graad
    • Buitengewoon Basisonderwijs
  • Secundair Onderwijs
    • Gewoon Secundair Onderwijs
      • Eerste graad
        • Eerste leerjaar A
        • Eerste leerjaar B
        • Tweede leerjaar A
        • Tweede leerjaar B
      • Tweede graad
        • Derde leerjaar D-finaliteit
        • Derde leerjaar Dubbele finaliteit
        • Derde leerjaar A-finaliteit
        • Vierde leerjaar D-finaliteit
        • Vierde leerjaar Dubbele finaliteit
        • Vierde leerjaar A-finaliteit
      • Derde graad
        • Vijfde leerjaar D-finaliteit
        • Vijfde leerjaar Dubbele finaliteit
        • Vijfde leerjaar A-finaliteit
        • Zesde leerjaar
          • aso
          • bso
          • kso
          • tso
        • Zevende leerjaar Se-n-Se
          • bso
          • tso
      • Vierde graad
    • Buitengewoon Secundair Onderwijs
    • Deeltijds leren en werken
  • Hoger Onderwijs
  • Deeltijds Kunstonderwijs
  • Volwassenenonderwijs

Thema

  • Beleidsniveau
    • Kwaliteitsbeleid
    • Professionaliseringsbeleid
    • Preventie en veiligheid
    • Team
    • Innovatie/verandering
  • Vak- en domeingebonden
    • Aardrijkskunde
      • STEM BaO
    • Biologie
    • Chemie
    • Duits
    • Economie en organisatie
    • Engels
    • Frans
    • Fysica
    • Geschiedenis
    • Godsdienst, pastoraal en identiteit
    • Humane wetenschappen
    • Klassieke Talen
    • Lichamelijke opvoeding en bewegingsopvoeding
    • Maatschappij en welzijn
    • Mavo en PAV
    • Muzisch creatieve vakken
    • Natuurwetenschappen
    • Nederlands
    • Ontwikkelingsdoelen kleuteronderwijs
    • STEM technieken
      • Mechanica-elektriciteit
      • Agro- en biotechnieken
      • Bouw- en houttechnieken
      • Grafische communicatie en media
    • STEM wetenschappen
      • Industriële wetenschappen
      • Techniek-wetenschappen
    • Voeding en horeca
    • Wereldoriëntatie
    • Wiskunde
    • Mechanica - Elektriciteit
    • Industriële wetenschappen
    • Techniek
    • Gemeenschappelijk leerplan ICT
    • Auto
    • Koeling en warmte
    • Hout en bouw
    • Schilderen en decoratie
  • Vak- en domeinoverstijgend
    • Krachtige leeromgeving
      • Algemene didactiek
      • Differentiatie
      • Evaluatie en feedback
      • Leerbegeleiding
      • Media en ICT
      • Motivatie
      • Werkvormen
      • Zill
      • Klasmanagement
      • STEM BaO
      • Artificiële Intelligentie
    • Kansrijk en zorgbreed onderwijs
      • Communicatie
      • Diversiteit
      • Inclusie
      • Leerlingenbegeleiding
      • Zelfzorg
      • Welbevinden
    • Taalbeleid
      • Begrijpend lezen
      • CLIL
      • OKAN
      • Taalbeleid algemeen
    • Artificiële Intelligentie
  • Internationalisering

Leerformat

Classic
Leerlabo
Masterclass
Extra large
Demo plus
Komen leren
International
Voor u gelezen
Nieuwe inzichten
 

Doelgroep

Leraren en docenten
Leerlingenbegeleiders
Opvoeders
Zorgcoördinatoren
Mentoren
ICT-coördinatoren
Paramedische medewerkers
Administratief ondersteunend personeel
Directeurs en adjunct-directeurs
Middenkader en beleidsondersteuners
Studenten en leerlingen
Ouders
Alle geïnteresseerden
Ondersteuningsnetwerk
CLB-medewerkers