Nieuw dit schooljaar
Vanuit een inzicht in wat armoede met mensen doet (de binnenkant van armoede) zoeken we hoe we het beste resultaat met de leerlingen in armoede kunnen behalen.
Zelfs vanuit de beste bedoelingen slaagt de school er vaak niet in een goede band op te bouwen met ouders in armoede. Aan de hand van getuigenissen gaan we op zoek naar wat armoede echt met een gezin doet en hoe we als school kunnen tegemoetkomen aan de vaak redelijke vragen van ouders in armoede. Kennis van de binnenkant van armoede laat ons toe beter begrip op te brengen voor de problemen van ouders & leerlingen in armoede. Het levensverhaal van Monique toont aan hoe belangrijk een leraar kan zijn voor de toekomst van een kind in armoede, hoe de school een hefboom kan zijn voor een betere toekomst. De combinatie van ervaringsdeskundigheid en onderwijspraktijk levert een pak praktische tips op hoe de school het diepgaander kan aanpakken dan enkel het vullen van een lege brooddoos.
We werken steeds in duo … Guido (40 jaar onderwijservaring) en
een oma/mama in (generatie)armoede.
Presentatie afgewisseld met groepsgesprek – stellingenspel – uitwisseling van goede praktijkvoorbeelden.
Een openheid om te luisteren naar de vragen van mensen in armoede en samen met hen op zoek te gaan naar een goede match.
Team
Classic
25
T26-205