38 nascholingen gevonden

Type & leerformat Code Titel van de nascholing

Individu

Classic

I22-003 Nooit te jong voor STEM!
STEM in de praktijk van de kleuterschool

Individu

Classic

I22-005 ICT en prentenboeken
Digitale mogelijkheden om een prentenboek te verwerken in de kleuterklas

Individu

Classic

I22-009

Afgelopen

iPad in de kleuterklas
Ontdek de didactische mogelijkheden van iPad(s)

Individu

Classic

I22-012

Afgelopen

SpellenLab - Taal in een doosje (kleuter)
Taalvaardigheid trainen bij kleuters

Team

Classic

T22-089

Nieuw

Ontwerpend leren vanuit prentenboeken
Prentenboeken zetten jonge kinderen aan het werk

Individu

Classic

I22-041 Teach like a champion - Elke kleuter kampioen?

Team

Classic

T22-126 Computationeel denken in de kleuterklas

Team

Classic

T22-132 Joepie, we zitten in de kring!
Het kringgesprek als motor van de klas

Team

Classic

T22-133

Nieuw

iPad in de kleuterklas
Ontdek de didactische mogelijkheden van iPad(s)

Team

Classic

T22-146 De ‘kleuterclubjes’: zorg voor kleuters op een leuke ongedwongen manier
In heterogene of homogene groepen kleuters uitdagen of extra zorg bieden

Team

Classic

T22-151 Belevings- en ervaringsgericht spelen met peuters en kleuters
Waarom de doos leuker is dan wat er in zit

Team

Classic

T22-155 Maak je kleuters rijker door je hoeken te verrijken
Een stap voor stap handleiding voor het verrijken van je klashoeken

Team

Classic

T22-158 Er was eens… Voorlezen en vertellen voor peuters en kleuters

Team

Classic

T22-159 Omgaan met kleuters die het moeilijk hebben en die moeilijk gedrag stellen
Een mepper, een vulkaantje of een brokkenmaker, … of nee toch geen bijter?

Team

Classic

T22-161 Drama-activiteiten met kleuters
Spelen dat de brokken er vanaf vliegen!

Team

Classic

T22-176 Muzikaal improviseren met kleuters

Team

Classic

T22-177 Van Moppereend tot Moppermuziekeend
Een prentenboek/verhaal vertellen met muzikale hulpmiddelen

Team

Classic

T22-224

Nieuw

Coöperatief Leren in de kleuterklas en het eerste leerjaar
De basisprincipes van Kagan Coöperatieve Leerstrategieën bij jonge kinderen

Team

Classic

T22-226

Nieuw

Geef kleuters meer eigenaarschap tijdens langdurige thema's
Ondernemingszin stimuleren, maak kleuters deelgenoot van hun leerproces

Team

Classic

T22-249 “Ik kan dat (nog) niet!”
Omgaan met faalangst en zwakke schoolrijpheid

Filter op niveau

Nieuw

Nieuw dit schooljaar
 

Afgelopen

Nog niet afgelopen
 

Type nascholing

Individu
Team
Dag van
 

Niveau

Basisonderwijs
Secundair Onderwijs
Hoger Onderwijs
Deeltijds Kunstonderwijs
Volwassenenonderwijs
 

Thema

Beleidsniveau
Vak- en domeingebonden
Vak- en domeinoverstijgend
Internationalisering
 

Leerformat

Classic
Leerlabo
Masterclass
Extra large
Demo plus
Komen leren
International
Voor u gelezen
 

Doelgroep

Leraren en docenten
Leerlingenbegeleiders
Opvoeders
Zorgcoördinatoren
Mentoren
ICT-coördinatoren
Paramedische medewerkers
Administratief ondersteunend personeel
Directeurs en adjunct-directeurs
Middenkader en beleidsondersteuners
Studenten en leerlingen
Ouders
Alle geïnteresseerden