20 nascholingen gevonden

Type & leerformat Code Titel van de nascholing

Team

Classic

T26-007 Executieve functies stimuleren en ondersteunen
Wetenschappelijk onderbouwd inzicht verwerven in de werking van het brein en haar executieve functies

Team

Classic

T26-019 Begrijpend lezen en luisteren via Close Reading/Listening
Ontwerpen van lessen begrijpend lezen en luisteren (voorlezen)

Team

Classic

T26-020

Nieuw

Een WERO thema samen met de leerlingen vorm geven
Vraaggestuurd leren eigen maken en toepassen in jouw onderwijspraktijk

Team

Classic

T26-026

Nieuw

Met Franse prentenboeken aan de slag in de lagere school
Franse prentenboeken functioneel leren inzetten in de lessen taalinitiatie en in de derde graad

Team

Classic

T26-027

Nieuw

Onderwijs vanuit hoge verwachtingen
Effectieve interventies tegen onderwijsachterstanden in het basisonderwijs

Team

Classic

T26-087 Aandacht - de verstrooidheidscurve voorbij
Aandachtbevorderende didactiek

Team

Classic

T26-089 De puber: een boot in woelig (school)water
Over het lerende tienerbrein als kans en uitdaging

Team

Classic

T26-093 Humor en improvisatie in de klas en op school
De pedagogisch-didactische meerwaarde van humor

Team

Classic

T26-100 Inspiratiesessie: generatieve AI voor onderwijs
Pedagogisch verantwoorde onderwijspraktijken in tijden van generatieve AI

Team

Classic

T26-116 Ontluikende geletterdheid voor álle kleuters binnen een krachtige leeromgeving
Het aanbod en hoekenverrijking als taalstimulerende prikkel

Team

Classic

T26-117 Spelend bewegen als tussendoortje of actief spel met de kleuters
Coöperatieve spelvormen en energizers

Team

Classic

T26-118 Observeren om te leren
Het raam waardoor je kijkt, bepaalt de wereld die je ziet

Team

Classic

T26-119 Stapsgewijs groeien van leerkrachtgestuurde omgeving naar een kindgestuurde aanpak binnen ‘langdurige’ thema’s en contractwerk
Betrek kinderen bij het klasgebeuren door op een gestructureerde manier inspraak en participatiemogelijkheden te bieden

Team

Classic

T26-120 Kleuterinitiatief gekoppeld aan goed ingerichte basishoeken
Basishoeken inrichten met een rijkdom aan ontwikkelingskansen waarbinnen kleuterinitiatief maximale kansen krijgt

Team

Classic

T26-122 Effectieve vragen stellen
Ontwikkelingsgericht leren begint met vragen stellen, niet met antwoorden geven

Team

Classic

T26-123 Speels, muzisch en doordacht op weg naar schrijven a.d.h.v. de methode Krullenbol
Schrijfritmiek

Team

Classic

T26-129 Voorlezen is altijd en overal een feest!

Team

Classic

T26-149

Nieuw

Digitale didactiek. Hoe? Zo!
Over de zin en onzin van technologie in onderwijs

Team

Classic

T26-173 Muzisch fundament
Versterk je muzische praktijk

Team

Classic

T26-203

Nieuw

Teach like a champion - Elke leerling kampioen?

Filter op niveau

Nieuw

Nieuw dit schooljaar
 

Afgelopen

Nog niet afgelopen
 

Type nascholing

Individu
Team
Dag van
 

Niveau

  • Basisonderwijs
    • Gewoon Basisonderwijs
      • Kleuteronderwijs
        • Peuter en eerste kleuter
        • Tweede kleuter
        • Derde kleuter
      • Lager Onderwijs
        • Eerste graad
        • Tweede graad
        • Derde graad
    • Buitengewoon Basisonderwijs
  • Secundair Onderwijs
    • Gewoon Secundair Onderwijs
      • Eerste graad
        • Eerste leerjaar A
        • Eerste leerjaar B
        • Tweede leerjaar A
        • Tweede leerjaar B
      • Tweede graad
        • Derde leerjaar D-finaliteit
        • Derde leerjaar Dubbele finaliteit
        • Derde leerjaar A-finaliteit
        • Vierde leerjaar D-finaliteit
        • Vierde leerjaar Dubbele finaliteit
        • Vierde leerjaar A-finaliteit
      • Derde graad
        • Vijfde leerjaar D-finaliteit
        • Vijfde leerjaar Dubbele finaliteit
        • Vijfde leerjaar A-finaliteit
        • Zesde leerjaar
          • aso
          • bso
          • kso
          • tso
        • Zevende leerjaar Se-n-Se
          • bso
          • tso
      • Vierde graad
    • Buitengewoon Secundair Onderwijs
    • Deeltijds leren en werken
  • Hoger Onderwijs
  • Deeltijds Kunstonderwijs
  • Volwassenenonderwijs

Thema

  • Beleidsniveau
    • Kwaliteitsbeleid
    • Professionaliseringsbeleid
    • Preventie en veiligheid
    • Team
    • Innovatie/verandering
  • Vak- en domeingebonden
    • Aardrijkskunde
      • STEM BaO
    • Biologie
    • Chemie
    • Duits
    • Economie en organisatie
    • Engels
    • Frans
    • Fysica
    • Geschiedenis
    • Godsdienst, pastoraal en identiteit
    • Humane wetenschappen
    • Klassieke Talen
    • Lichamelijke opvoeding en bewegingsopvoeding
    • Maatschappij en welzijn
    • Mavo en PAV
    • Muzisch creatieve vakken
    • Natuurwetenschappen
    • Nederlands
    • Ontwikkelingsdoelen kleuteronderwijs
    • STEM technieken
      • Mechanica-elektriciteit
      • Agro- en biotechnieken
      • Bouw- en houttechnieken
      • Grafische communicatie en media
    • STEM wetenschappen
      • Industriële wetenschappen
      • Techniek-wetenschappen
    • Voeding en horeca
    • Wereldoriëntatie
    • Wiskunde
    • Mechanica - Elektriciteit
    • Industriële wetenschappen
    • Techniek
    • Gemeenschappelijk leerplan ICT
    • Auto
    • Koeling en warmte
    • Hout en bouw
    • Schilderen en decoratie
  • Vak- en domeinoverstijgend
    • Krachtige leeromgeving
      • Algemene didactiek
      • Differentiatie
      • Evaluatie en feedback
      • Leerbegeleiding
      • Media en ICT
      • Motivatie
      • Werkvormen
      • Zill
      • Klasmanagement
      • STEM BaO
      • Artificiële Intelligentie
    • Kansrijk en zorgbreed onderwijs
      • Communicatie
      • Diversiteit
      • Inclusie
      • Leerlingenbegeleiding
      • Zelfzorg
      • Welbevinden
    • Taalbeleid
      • Begrijpend lezen
      • CLIL
      • OKAN
      • Taalbeleid algemeen
    • Artificiële Intelligentie
  • Internationalisering

Leerformat

Classic
Leerlabo
Masterclass
Extra large
Demo plus
Komen leren
International
Voor u gelezen
Nieuwe inzichten
 

Doelgroep

Leraren en docenten
Leerlingenbegeleiders
Opvoeders
Zorgcoördinatoren
Mentoren
ICT-coördinatoren
Paramedische medewerkers
Administratief ondersteunend personeel
Directeurs en adjunct-directeurs
Middenkader en beleidsondersteuners
Studenten en leerlingen
Ouders
Alle geïnteresseerden
Ondersteuningsnetwerk
CLB-medewerkers
Kinderverzorg(st)ers
Logopedisten