Team
Classic
|
T26-007
|
Executieve functies stimuleren en ondersteunen Wetenschappelijk onderbouwd inzicht verwerven in de werking van het brein en haar executieve functies |
Team
Classic
|
T26-019
|
Begrijpend lezen en luisteren via Close Reading/Listening Ontwerpen van lessen begrijpend lezen en luisteren (voorlezen) |
Team
Classic
|
T26-020
Nieuw
|
Een WERO thema samen met de leerlingen vorm geven Vraaggestuurd leren eigen maken en toepassen in jouw onderwijspraktijk |
Team
Classic
|
T26-026
Nieuw
|
Met Franse prentenboeken aan de slag in de lagere school Franse prentenboeken functioneel leren inzetten in de lessen taalinitiatie en in de derde graad |
Team
Classic
|
T26-027
Nieuw
|
Onderwijs vanuit hoge verwachtingen Effectieve interventies tegen onderwijsachterstanden in het basisonderwijs |
Team
Classic
|
T26-087
|
Aandacht - de verstrooidheidscurve voorbij Aandachtbevorderende didactiek |
Team
Classic
|
T26-089
|
De puber: een boot in woelig (school)water Over het lerende tienerbrein als kans en uitdaging |
Team
Classic
|
T26-093
|
Humor en improvisatie in de klas en op school De pedagogisch-didactische meerwaarde van humor |
Team
Classic
|
T26-100
|
Inspiratiesessie: generatieve AI voor onderwijs Pedagogisch verantwoorde onderwijspraktijken in tijden van generatieve AI |
Team
Classic
|
T26-116
|
Ontluikende geletterdheid voor álle kleuters binnen een krachtige leeromgeving Het aanbod en hoekenverrijking als taalstimulerende prikkel |
Team
Classic
|
T26-117
|
Spelend bewegen als tussendoortje of actief spel met de kleuters Coöperatieve spelvormen en energizers |
Team
Classic
|
T26-118
|
Observeren om te leren Het raam waardoor je kijkt, bepaalt de wereld die je ziet |
Team
Classic
|
T26-119
|
Stapsgewijs groeien van leerkrachtgestuurde omgeving naar een kindgestuurde aanpak binnen ‘langdurige’ thema’s en contractwerk Betrek kinderen bij het klasgebeuren door op een gestructureerde manier inspraak en participatiemogelijkheden te bieden |
Team
Classic
|
T26-120
|
Kleuterinitiatief gekoppeld aan goed ingerichte basishoeken Basishoeken inrichten met een rijkdom aan ontwikkelingskansen waarbinnen kleuterinitiatief maximale kansen krijgt |
Team
Classic
|
T26-122
|
Effectieve vragen stellen Ontwikkelingsgericht leren begint met vragen stellen, niet met antwoorden geven |
Team
Classic
|
T26-123
|
Speels, muzisch en doordacht op weg naar schrijven a.d.h.v. de methode Krullenbol Schrijfritmiek |
Team
Classic
|
T26-129
|
Voorlezen is altijd en overal een feest!
|
Team
Classic
|
T26-149
Nieuw
|
Digitale didactiek. Hoe? Zo! Over de zin en onzin van technologie in onderwijs |
Team
Classic
|
T26-173
|
Muzisch fundament Versterk je muzische praktijk |
Team
Classic
|
T26-203
Nieuw
|
Teach like a champion - Elke leerling kampioen?
|