59 nascholingen gevonden

Type & leerformat Code Titel van de nascholing

Team

Classic

T22-009 Executieve functies (spelenderwijs) ondersteunen en versterken
Executieve functies: wat is dat nu precies en hoe kan ik ze als leerkracht ondersteunen en zelfs versterken?

Team

Classic

T22-033 Een leer- of ontwikkelingsstoornis komt vaak niet alleen
Wat houdt een leer- of ontwikkelingsstoornis juist in? Wat kunnen we als leerkracht doen?

Team

Classic

T22-034 Growth mindset: focus op proces en groei!
Hoe haal je het beste uit elke leerling (en uit jezelf!)?

Team

Classic

T22-037 Taxonomie van Bloom, terug van weg!
Een krachtige tool om leerlingen beter te leren denken

Team

Classic

T22-042 Coaching? Ja, natuurlijk!
Vragen en antwoorden over coaching en de leraar-coach

Team

Classic

T22-059 De Competentiemeter
Doelgericht en efficiënt evalueren

Team

Classic

T22-060 Evalueren van competenties
Hoe vormen we een objectief beeld van de competenties van ons vak?

Team

Classic

T22-061 Zelf- en peerevaluatie
De leerling als leerbron voor zichzelf en anderen

Individu

Classic

I22-006

Afgelopen

Executieve functies (spelenderwijs) ondersteunen en versterken
Executieve functies: wat is dat nu precies en hoe kan ik ze als leerkracht ondersteunen en zelfs versterken?

Individu

Classic

I22-010

Afgelast

Lesgeven uitgepakt. Op zoek naar de essentie van effectief onderwijs: een toetssteen voor kwaliteitsvol onderwijs in de klas

Team

Classic

T22-079

Nieuw

Bloomlessen: lessen en activiteiten verrijken met de taxonomie van Bloom

Team

Classic

T22-080

Nieuw

Denksleutels als middel om jouw thema’s, BC’s en lessen te verrijken
Sterke kleuters en cognitief sterke leerlingen kan je uitdagen door de denksleutels in te zetten binnen jouw klaspraktijk

Team

Classic

T22-082

Nieuw

Sterk in executief functioneren!

Team

Classic

T22-083

Nieuw

UDL-lessen: mijn lessen toegankelijk maken voor alle leerlingen uit mijn klas
UDL (universeel leren) als kader inzetten om inclusief onderwijs te realiseren

Individu

Classic

I22-042

Nieuw

Afgelopen

Onderpresteren bij (hoog)begaafde leerlingen: herkennen, voorkomen en omkeren (online)

Team

Classic

T22-134 Word een breinvriendelijke leraar!
Breinvriendelijk onderwijs op basis van Kagan Breinprincipes

Team

Classic

T22-135 Klavertje4 voor meta-leren en leven - Klaverblad 1: 'denken' en executieve functies
Persoonsgebonden ontwikkeling ondersteunen vanuit metacognitie

Team

Classic

T22-136 Klavertje4 voor meta-leren en leven - Klaverblad 2: metacognitie en dieptegesprekken
Persoonsgebonden ontwikkeling ondersteunen vanuit metacognitie

Team

Classic

T22-137 Klavertje4 voor meta-leren en leven - Klaverblad 3: zelfregulatie en zelfregulerend leren
Persoonsgebonden ontwikkeling ondersteunen vanuit metacognitie

Team

Classic

T22-138 Klavertje4 voor meta-leren en leven - Klaverblad 4: resilience (veerkracht), flexibiliteit en omdenken
Persoonsgebonden ontwikkeling ondersteunen vanuit metacognitie

Filter op niveau

Nieuw

Nieuw dit schooljaar
 

Afgelopen

Nog niet afgelopen
 

Type nascholing

Individu
Team
Dag van
 

Niveau

Basisonderwijs
Secundair Onderwijs
Hoger Onderwijs
Deeltijds Kunstonderwijs
Volwassenenonderwijs
 

Thema

Beleidsniveau
Vak- en domeingebonden
Vak- en domeinoverstijgend
Internationalisering
 

Leerformat

Classic
Leerlabo
Masterclass
Extra large
Demo plus
Komen leren
International
Voor u gelezen
 

Doelgroep

Leraren en docenten
Leerlingenbegeleiders
Opvoeders
Zorgcoördinatoren
Mentoren
ICT-coördinatoren
Paramedische medewerkers
Administratief ondersteunend personeel
Directeurs en adjunct-directeurs
Middenkader en beleidsondersteuners
Studenten en leerlingen
Ouders
Alle geïnteresseerden