20 nascholingen gevonden

Type & leerformat Code Titel van de nascholing

Team

Classic

T26-009 Sterk(er) in jouw klas. Klasmanagement vanuit sterk leiderschap

Team

Classic

T26-010 Trek de kar bij moeilijk gedrag!
Meerdaagse opleiding tot procesbegeleider ‘nieuwe autoriteit & geweldloos verzet’ op scholen

Team

Classic

T26-011 Procesbegeleiding bij moeilijk gedrag!
Procesbegeleiding op school voor specifieke casussen

Team

Classic

T26-012 Gezag dragen? Dat doe je samen!
Nieuwe Autoriteit en Geweldloos Verzet in de schoolpraktijk

Team

Classic

T26-013

Nieuw

“Sorry zeggen” is geen herstel, maar wat dan wel?!
Geen woorden maar daden!

Individu

Classic

I26-037 Pubers in de klas!
Hoe kan je op een positieve manier omgaan met het (ontluikende) puberende brein van de leerlingen?

Team

Classic

T26-023 Pubers in de klas!
Hoe kan je op een positieve manier omgaan met het (ontluikende) puberende brein van de leerlingen?

Individu

Classic

I26-042 Klasmanagement: actie of reactie?
Werken aan goed klasmanagement door sociale processen bij leerlingen te begeleiden

Team

Classic

T26-025 Klasmanagement: actie of reactie?
Werken aan goed klasmanagement door sociale processen bij leerlingen te begeleiden

Team

Classic

T26-029 Kagan coöperatief leren in uitdagende klasgroepen
Transformeer een groep van individuen die elkaar weinig tot niet willen vooruithelpen naar een verbonden groep

Individu

Classic

I26-050

Nieuw

Sterk voor de klas
Stevig voor de klas, de basis van sterk klasmanagement

Team

Classic

T26-057 Ambras in de klas
Concreet aan het werk met een klas die vastloopt

Team

Classic

T26-058 Help, mijn klas leeft!
Gericht omgaan met de groepsdynamiek binnen je klas

Team

Classic

T26-076 Anders kijken naar lastig gedrag

Team

Classic

T26-085 Een sanctiebeleid op school / op internaat
Straffen, belonen, herstellen of relatiebekwaam opvoeden?

Team

Classic

T26-088 Grens en connectie
Bouwstenen voor duurzaam klassenmanagement

Team

Classic

T26-106 Klasmanagement: Hoe de klas motiveren en activeren?
Groepsdynamische aspecten

Team

Classic

T26-108 Trajectbegeleiding Kagan coöperatief leren
We werken maatgericht rond coöperatief leren

Individu

Classic

I26-092

Nieuw

Agressie op school: hoe reageren?
Succesvol van uitdaging naar verbinding

Individu

Classic

I26-099

Nieuw

Help! Ze zijn zo lastig...
Omgaan met agressie in het onderwijs

Filter op niveau

Nieuw

Nieuw dit schooljaar
 

Afgelopen

Nog niet afgelopen
 

Type nascholing

Individu
Team
Dag van
 

Niveau

  • Basisonderwijs
    • Gewoon Basisonderwijs
      • Kleuteronderwijs
        • Peuter en eerste kleuter
        • Tweede kleuter
        • Derde kleuter
      • Lager Onderwijs
        • Eerste graad
        • Tweede graad
        • Derde graad
    • Buitengewoon Basisonderwijs
  • Secundair Onderwijs
    • Gewoon Secundair Onderwijs
      • Eerste graad
        • Eerste leerjaar A
        • Eerste leerjaar B
        • Tweede leerjaar A
        • Tweede leerjaar B
      • Tweede graad
        • Derde leerjaar D-finaliteit
        • Derde leerjaar Dubbele finaliteit
        • Derde leerjaar A-finaliteit
        • Vierde leerjaar D-finaliteit
        • Vierde leerjaar Dubbele finaliteit
        • Vierde leerjaar A-finaliteit
      • Derde graad
        • Vijfde leerjaar D-finaliteit
        • Vijfde leerjaar Dubbele finaliteit
        • Vijfde leerjaar A-finaliteit
        • Zesde leerjaar D-finaliteit
          • aso
          • bso
          • kso
          • tso
          • Zesde leerjaar Dubbele finaliteit
        • Zevende leerjaar
          • gericht op hoger onderwijs - bso
          • gericht op hoger onderwijs - aso-kso
          • gericht op arbeidsmarkt - bso
          • gericht op arbeidsmarkt - tso-kso (het vroegere Se-n-Se)
        • Zesde leerjaar Dubbele finaliteit
        • Zesde leerjaar A-finaliteit
      • Vierde graad
    • Buitengewoon Secundair Onderwijs
    • Deeltijds leren en werken
  • Hoger Onderwijs
  • Deeltijds Kunstonderwijs
  • Volwassenenonderwijs

Thema

  • Beleidsniveau
    • Kwaliteitsbeleid
    • Professionaliseringsbeleid
    • Preventie en veiligheid
    • Team
    • Innovatie/verandering
  • Vak- en domeingebonden
    • Aardrijkskunde
      • STEM BaO
    • Biologie
    • Chemie
    • Duits
    • Economie en organisatie
    • Engels
    • Frans
    • Fysica
    • Geschiedenis
    • Godsdienst, pastoraal en identiteit
    • Humane wetenschappen
    • Klassieke Talen
    • Lichamelijke opvoeding en bewegingsopvoeding
    • Maatschappij en welzijn
    • Mavo en PAV
    • Muzisch creatieve vakken
    • Natuurwetenschappen
    • Nederlands
    • Ontwikkelingsdoelen kleuteronderwijs
    • STEM technieken
      • Mechanica-elektriciteit
      • Agro- en biotechnieken
      • Bouw- en houttechnieken
      • Grafische communicatie en media
      • Mechanica-elektriciteit
      • Agro- en biotechnieken
      • Bouw- en houttechnieken
      • Grafische communicatie en media
    • STEM wetenschappen
      • Industriële wetenschappen
      • Techniek-wetenschappen
      • Industriële wetenschappen
      • Techniek-wetenschappen
    • Voeding en horeca
    • Wereldoriëntatie
    • Wiskunde
    • Mechanica - Elektriciteit
    • Industriële wetenschappen
    • Techniek
    • Gemeenschappelijk leerplan ICT
    • Auto
    • Koeling en warmte
    • Hout en bouw
    • Schilderen en decoratie
  • Vak- en domeinoverstijgend
    • Krachtige leeromgeving
      • Algemene didactiek
      • Differentiatie
      • Evaluatie en feedback
      • Leerbegeleiding
      • Media en ICT
      • Motivatie
      • Werkvormen
      • Zill
      • Klasmanagement
      • STEM BaO
      • Artificiële Intelligentie
    • Kansrijk en zorgbreed onderwijs
      • Communicatie
      • Diversiteit
      • Inclusie
      • Leerlingenbegeleiding
      • Zelfzorg
      • Welbevinden
    • Taalbeleid
      • Begrijpend lezen
      • CLIL
      • OKAN
      • Taalbeleid algemeen
    • Artificiële Intelligentie
  • Internationalisering

Leerformat

Classic
Leerlabo
Masterclass
Extra large
Demo plus
Komen leren
International
Voor u gelezen
Nieuwe inzichten
 

Doelgroep

Leraren en docenten
Leerlingenbegeleiders
Opvoeders
Zorgcoördinatoren
Mentoren
ICT-coördinatoren
Paramedische medewerkers
Administratief ondersteunend personeel
Directeurs en adjunct-directeurs
Middenkader en beleidsondersteuners
Studenten en leerlingen
Ouders
Alle geïnteresseerden
Ondersteuningsnetwerk
CLB-medewerkers
Kinderverzorg(st)ers
Logopedisten