Correcte en haalbare evaluatie en feedback in technische vakken en praktijkvakken

Afgelopen

Doelstellingen
  • Korte herhaling evaluatiemethodieken en -tools (zie sessie 6 okt) + uitwisselen van ervaringen.
  • Op een correcte manier breed evalueren en feedback geven. 
Inhoud

Als vakdeskundige is “goed” evalueren van de theorie of praktijkles een zoektocht voor veel leerkrachten. Deze sessie start met het overlopen van een aantal tools en methodieken te gebruiken ter inspiratie van je eigen evaluatie. Er wordt geluisterd naar de ervaringen van collega’s. Doel is het opmaken van een haalbare en correcte evaluatie, onmiddellijk bruikbaar voor je eigen lessen.

Niet alleen evaluatie, maar ook feedback is een terugkerend werkpunt, blijkt uit de vele opmerkingen in doorlichtingsverslagen inspectie. 

Wat is goede feedback en hoe kun je op een haalbare manier constructieve feedback geven aan je leerlingen in TV of PV lessen. 

Tijdens deze sessie proberen we antwoorden te bieden op deze vragen. Je krijgt concrete tips aangereikt, specifiek gericht op het nijverheidstechnisch onderwijs. Er worden voorbeelden van goede feedback gegeven te gebruiken in theorie- én praktijklessen.

Deze sessie is een vervolg op de vorming van 6 oktober: Leerplanrealisatie en evaluatie in technische en praktijkvakken, maar kan evengoed afzonderlijk gevolgd worden.

Methodiek
  • Activerende werkvormen.
  • Je ervaart wat een goede en foute methodiek en evaluatie is.
  • Er wordt interactie tussen de deelnemers gestimuleerd zodat ook van elkaar kan geleerd worden.
Beginsituatie

Voor leraren TV en PV nijverheidstechnische vakken.
Studiegebieden elek., mech., auto, koeling en warmte, hout, bouw, schilderwerk, techniek, basisopties STEM

Inschrijven

niet mogelijk

 

Praktische info

Docent

    Davy Vandorpe
  • Jo Desutter

Aantal edities

0

Prijs

€ 59,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Secundair Onderwijs
  •       Eerste graad
  •       Tweede graad
  •          BSO
  •          TSO
  •       Derde graad
  •          BSO
  •          TSO

Doelgroep

  • Leraren en docenten

 

Maximum aantal deelnemers

21

Code

I21-108