Afgelast
Als vakdeskundige is wat we brengen in de theorie- of praktijkles vaak ingegeven door traditie of door het gebruikte materiaal. Ook de evaluatie is veelal een werkpunt, blijkt uit de opmerkingen in doorlichtingsverslagen van de inspectie.
Er wordt verwacht om aan proces- en productevaluatie, zelf- en peerevaluatie, permanente en gespreide evaluatie, … te doen.
Je wil het goed doen, maar wat is goed? Is dit eigenlijk wel wat het leerplan verwacht? Is het aanbod evenwichtig en op het juiste beheersingsniveau van de leerling? Mag er leerstof gegeven worden die niet in het leerplan staat? Het zijn herkenbare zorgen waar je als leerkracht mogelijks ook mee worstelt.
Tijdens deze sessie proberen we antwoorden te bieden op deze vragen. Je krijgt concrete tips aangereikt specifiek gericht op het nijverheidstechnisch onderwijs. Er worden voorbeeldevaluaties en -tools getoond, onmiddellijk bruikbaar in je eigen lespraktijk.
Deze sessie krijgt een vervolg met de sessie van 20 oktober: Correcte en haalbare evaluatie en feedback in technische en praktijkvakken, maar kan evengoed afzonderlijk gevolgd worden.
Code | Sessies | Status | ||
---|---|---|---|---|
I21-109-A Afgelast |
|
niet mogelijk |
0
€ 59,00
Individu
Classic
24
I21-109