Nieuw dit schooljaar
Afgelopen
Programma:
09.00 u. – 09.40 u. Workshops
09.50 u. – 10.30 u. Workshops
10.30 u. – 11.00 u. Pauze
11.00 u. – 11.40 u. Workshops
11.50 u. - 12.30 u. Workshops
Je ontvangt de deelnamelinken vooraf op het mailadres waarmee je inschrijft.
Wens je deel te nemen aan het online namiddaggedeelte? Schrijf dan (ook) in via deze link.
Schematisch overzicht: klik hier
We gaan eerst dieper in op het waarom van hybride lesgeven, ook in niet-covid periodes.
We leren hoe we deze lesvorm kunnen aanbieden en gaan daarbij verder dan de techniek. Er zijn zeker een aantal technische keuzes te maken maar alleen met een sterke didactiek kan deze uitdagende lesvorm werken.
We kijken wat die belangrijkste principes zijn, ervaren zelf en gaan er mee aan de slag.
Na deze sessie weet je hoe je je leerlingen actief aan het denken kan zeten tijdens je instructie.
Steeds meer ervaren we dat het moeilijk is om de aandacht van de leerlingen te houden. Zeker bij instructiemomenten lijkt de aandachtsspanne van de leerlingen kort. Hoe kunnen we hen langer bij de les houden? En hoe maken we optimaal gebruik van die computer, die er in steeds meer klassen is.
We kijken naar eenvoudige mogelijkheden van educatieve technologie maar ook naar een brede didactische aanpak. Geen technologie om de technologie maar wel techniek ten dienste van didactiek.
Deze workshop is opgevat als een interactieve instructie met ruimte voor hands-on.
In deze sessie maak je kennis met de vele mogelijkheden van Microsoft Forms. Op het eerste zicht een zoveelste assessment programma, maar de mogelijkheden zijn erg veelzijdig. Bijkomend voordeel is dat je je assessment in je OneNote cursus kan integreren.
Naast de verschillende vraagtypes kan je met dit programma verregaand differentiëren. Ook de mogelijkheden om feedback en remediëring te geven aan de leerlingen komen aan bod.
Demo
Na deze sessie:
Deze sessie focust op beginners die graag willen weten wat er mogelijk is met Augmented Reality m.b.v. de smartphone en/of iPads/tablets die in de school vaak al aanwezig zijn. Er worden vanuit verschillende vakken en verschillende graden apps getoond en besproken en we gaan ietwat dieper in op Fectar, een app waarmee je je eigen AR-omgeving kan bouwen en ook op afstand kan samenwerken met leerlingen.
Tijdens deze sessie word je getriggerd om na te denken over de mogelijkheden voor jouw school en/of jouw vakken en vertrek je hopelijk met een pak goesting en inspiratie.
De deelnemers krijgen:
In deze sessie worden de termen XR, MR, AR & VR nog eens duidelijk besproken en gekaderd. We bekijken welke VR systemen er op de markt zijn. Er wordt bekeken op welke opstellingen je hebt in VR en op welke manieren deze kan ingezet worden op de klasvloer. In de sessie worden tips meegegeven over de meest gangbare didactische opstellingen voor het gebruik in klas. Je leert op welke manier je content creëert of kan gecreëerd worden.
Deze sessie heeft een inzicht in geheel nieuwe werkvormen op de werkvloer en hoe VR als extra leermiddel ingebed kan worden in klas/les-praktijk.
Webinar
Online websessie 0
Online websessie, België
€ 59,00
Dag van
Classic
200
D22-031