Afgelast
“Ik besteed veel tijd aan het geven van feedback, maar er gebeurt zo weinig mee.” Herkenbaar? In deze vorming ontdek je hoe feedback wel effectief wordt.
Hoe zorg je dat de leerling meer leert en jij minder verbeterwerk hebt?
Waarom is werken met voorbeelden zo belangrijk bij feedback?
In welke werkvormen schuilen verborgen leerkansen?
Veel leraren zullen het herkennen: je spendeert dagen en avonden aan verbeterwerk en het geven van feedback. Toch merk je bij een nieuwe opdracht dat de feedback te weinig effect had op je leerlingen. Waar loopt het verkeerd?
Deze vorming gaat niet zozeer over “hoe formuleer ik goede feedback?”. Wel over een visie op feedback(cultuur), over didactische keuzes en over wat impact heeft op het leren van de leerlingen. Ze brengt je dus naar de essentie en maakt van feedback een wezenlijk onderdeel van je lesaanpak.
Het boek Feedback in de klas: verborgen leerkansen, dat je als deelnemer ook ontvangt, vormt de leidraad bij deze vorming.
Ontdek vijf kenmerken voor effectieve feedback, telkens met concrete keuzes en praktische werkvormen:
• Heldere kwaliteitsverwachtingen via actief werken met voorbeelden en gesprek over kwaliteit
• Feedback als gesprek
• Feedback als startpunt
• Feedback op taak, proces en zelfsturing
• Leerlingen als feedbackgevers en -zoekers
De vele praktijkvoorbeelden en voldoende tijd voor uitwisseling met andere deelnemers stellen je in staat om meteen in je klas aan de slag te gaan. Je gaat op zoek naar (kleine, haalbare) stappen om je eigen feedbackpraktijk te verbeteren, graag met minder correctiewerk.
Wie dat wenst kan achteraf ook intekenen voor een online opvolgmoment (inbegrepen in de kostprijs van deze opleiding). De datum wordt in onderling overleg tussen de docent en cursisten afgesproken.
Code | Sessies | Status | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
I23-063-A Afgelast |
|
niet mogelijk |
0
€ 159,00
boek 'Feedback in de klas. Verborgen leerkansen' + broodjeslunch inbegrepen
Individu
Classic
20
I23-063