Start sterk in de klas!
Eerste Hulp Bij Onderwijs voor leraren secundair onderwijs

Nieuw dit schooljaar

Doelstellingen

Studiedag voor (toekomstige) leerkrachten secundair onderwijs. Ben je al aan de slag in het secundair onderwijs of start je in september 2025, maar heb je nog geen lerarendiploma? Neem dan deel aan deze boeiende studiedag vol pedagogische, didactische en praktische inzichten.

Inhoud

Tijdens deze interactieve namiddag krijg je concrete handvatten aangereikt om zelfverzekerd en goed voorbereid in de klas te staan. We focussen op twee essentiële bouwstenen van effectieve lespraktijk:

  • Opbouw van een sterke les

Leer hoe je een les goed opbouwt en ontdek hoe je een doordachte lesvoorbereiding maakt. We zoomen in op het formuleren van leerdoelen, het inschatten van de beginsituatie van je klas en leerlingen en de verschillende lesfases.

  • Klasmanagement

Een vlot lopende klas begint bij jou. Leer hoe een sterke voorbereiding bijdraagt aan een positief, veilig klasklimaat, en voorkom problemen nog voor ze ontstaan.

Deze dag is ideaal voor wie met een stevige basis het schooljaar wil starten. Verwacht een mix van theorie, praktijkvoorbeelden en tips die je meteen kunt toepassen in je eigen klas.

Meebrengen: Breng zeker je eigen laptop en schrijfgerief mee! Heb je al een lesvoorbereiding gemaakt? Neem deze gerust vrijblijvend mee ter inspiratie.

Methodiek
Interactieve werksessie met zowel theorie als praktijkvoorbeelden
Beginsituatie

Geen tot zeer weinig voorkennis maar met (zicht op) aanstelling in het onderwijs.

Edities

Code Sessies Status
I26-016-A
woensdag 3 september 2025
14.00u tot 17.00u
KH VIVES Campus Brugge
Xaverianenstraat 10
8200 Brugge, België
inschrijven

Inschrijven

inschrijven

 

Praktische info

Aantal edities

1

Prijs

€ 20,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Secundair Onderwijs
  •    Gewoon Secundair Onderwijs
  • Hoger Onderwijs
  • Volwassenenonderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten

 

Maximum aantal deelnemers

25

Code

I26-016