Word Lees Ambassadeur!

Doelstellingen

    • De deelnemer krijgt inzicht in het maatschappelijk belang van lezen
    • De deelnemer leert hoe hij in zijn school/bib/organisatie een leesbeleid kan uitstippelen.
    • De deelnemer ontdekt wat je nodig hebt om aan leesmotivatie te werken.
    Inhoud

    Onderzoek zoals PISA (2018) (15-jarigen) en PIRLS (2016) (10-jarigen) toont aan dat de resultaten begrijpend lezen in Vlaanderen niet goed zijn.  

    • Wil jij samen met ons leesambassadeur worden?
    • Wil jij als leerkracht graag je leerlingen aanzetten om te lezen? 
    • Wil jij als bibliotheekmedewerker weten hoe je kinderen en jongeren meer kunt laten lezen?
    • Wil jij als leidinggevende jouw leerkrachtenteam motiveren om met lezen aan de slag te gaan?
    • Wil jij scholen ondersteunen in het uitbouwen en continueren van een duurzaam leesbeleid?


    De prijs is afhankelijk van de aangevraagde sessies (combinatie fysieke/online sessies) en de duur van het traject.

    Methodiek

    Op deze vragen geven we graag een antwoord tijdens 4 workshops (van telkens maximaal 4u) waarbij we opteren voor een combinatie van online en fysieke sessies. 

    We zorgen voor een theoretische onderbouwing en vertalen die samen naar de praktijk. We vertrekken daarbij in de eerste plaats vanuit de ervaringen, expertise en verwachtingen van deelnemers. We bieden handvatten om mee aan de slag te gaan in de eigen organisatie.

    Beginsituatie

    Interesse hebben in lezen.

    Inschrijven

     

    Praktische info

    Type nascholing

    Team

    Leerformat

    Classic

    Onderwijsniveau

    •    Gewoon Basisonderwijs
    •    Gewoon Secundair Onderwijs
    • Volwassenenonderwijs

    Doelgroep

    • Leraren en docenten
    • Directeurs en adjunct-directeurs
    • Middenkader en beleidsondersteuners

     

    Maximum aantal deelnemers

    25

    Code

    T24-110