Heel wat leerlingen komen op school toe met een brein dat niet open staat om te leren. Stress, onrust en externe prikkels hebben een negatieve impact op hoe ze zich voelen, wat hun leervermogen beïnvloedt. Hoe kan jij als leerkracht helpen om hun brein weer ‘aan te zetten’?
In deze nascholing bekijken we daarom de basisprincipes van welbevinden. We maken daarvoor gebruik van de ervaringen van de deelnemers met het welbevinden en gedrag van hun leerlingen. Op die manier krijgen ze een duidelijk zicht op hoe welbevinden precies werkt en hoe dat welbevinden samenhangt met hoe je je voelt, hoe je denkt en hoe je je gedraagt, én uiteraard ook met je leervermogen.
In een tweede deel bekijken we hoe je de leerlingen kan ondersteunen om hun welbevinden te versterken, zodat ze beter tot leren kunnen komen en zich die vaardigheid eigen kunnen maken.
We delen daarbij concrete oefeningen en tools die meteen inzetbaar zijn in de klas, en voorzien ook ruimte voor uitwisseling.
Deze nascholing is uitgewerkt op zo’n manier dat je deze meteen kan toepassen in de klas. Zo ontdek je hoe je de info en tools in de klas kan implementeren. Er wordt voldoende ruimte voorzien voor vragen, zodat de deelnemers over alle handvaten beschikken om rond het thema aan de slag te gaan op school.
Team
Classic
25
T26-153