Leerproblemen en -stoornissen in de klas
Wetenschappelijk onderbouwd inzicht verwerven in leerproblemen

Nieuw dit schooljaar

Doelstellingen

Inzicht in impact van leer- en ontwikkelingsproblemen/stoornissen op het leren.

Haalbare aanpak binnen klasverband.

Inhoud

We starten vanuit het opbouwen van een duidelijke omkadering rond “wat is leren” en frissen enkele belangrijke wetenschappelijk-pedagogische standpunten op. Daarna zoomen we in op diverse leer- en ontwikkelingsproblemen/stoornissen zoals autisme, hoogbegaafdheid, hoogsensitiviteit, DCD, … én meer algemene leerproblemen als demotivatie, faalangst, uitstelgedrag … Naast het wetenschappelijk kader, worden concrete tips rond “leren leren” meegegeven om zo een gedifferentieerde zorgaanpak haalbaar en werkbaar te houden voor jouw als leerkracht én renderend voor alle leerlingen. Er wordt tot slot ook ruimte voorzien voor het bespreken van eigen casussen. 

Het is aan te raden om de opleiding “Executieve functies stimuleren en ondersteunen” eerst te volgen.

Methodiek

Interactief. Theorie afgewisseld met bespreken van (eigen) casussen.

Inschrijven

 

Praktische info

Prijs per sessie

  • € 1.350,00 voor 2 sessies

Type nascholing

Team

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Secundair Onderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten

 

Maximum aantal deelnemers

25

Code

T25-197