Feedback in de klas
Groeigerichte feedback van feed-up naar feed-forward

Nieuw dit schooljaar

Doelstellingen
  • Je krijgt inzicht in 3 fases van feedback;
  • Je krijgt inzicht op ontwikkelingsgerichte feedback die inzet op een groeigerichte mindset;
  • Je gaat naar school/klas met tips, suggesties en tools.
Inhoud
Feedback wordt gezien als één van de meest doeltreffende middelen om de leerwinst bij leerlingen te vergroten. Effectieve en efficiënte feedback geven (én ontvangen) lijkt arbeids- en tijdsintensief én het loont. Het past perfect binnen breed evalueren.
We zien en ervaren in de sessie feedback als een doorlopend proces van feed-up, feedback en feed- forward. Deze begrippen worden doorleefd geoefend en gekoppeld aan een growth mindset (groeimindset). 
Tijdens deze workshop krijg je op een interactieve manier inzicht in de drie begrippen en hoe je deze begrippen in de lagere school vorm kan geven. Feedback geven op taken vanuit een growth mindset geeft leerlingen meer kans tot ontwikkelen. Feedback geven op een gebruikte strategie, op hun ideeën, hun doorzettingsvermogen biedt ontwikkelkansen. De focus ligt op vooruitgang, vertrouwen in zichzelf, een growth mindset. 

Methodiek

Theorie over de soorten en de fasen van feedback wordt afgewisseld met zelf ervaren en opbouwen van groeigerichte feedback. We gebruiken actieve werkvormen om interactie tussen de deelnemers te stimuleren zodat we leren van en met elkaar. 

Beginsituatie

/

Edities

Code Sessies Status
I26-088-A
maandag 24 november 2025
9.00u tot 12.00u
KU Leuven Campus Kulak Kortrijk
Etienne Sabbelaan 53
8500 KORTRIJK, België
maandag 24 november 2025
13.00u tot 16.00u
KU Leuven Campus Kulak Kortrijk
Etienne Sabbelaan 53
8500 KORTRIJK, België
inschrijven

Inschrijven

inschrijven

 

Praktische info

Aantal edities

1

Prijs

€ 139,00

incl. broodjeslunch

Type nascholing

Individu

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  •    Lager Onderwijs
  •       Eerste graad
  •       Tweede graad
  •       Derde graad
  • Gewoon Secundair Onderwijs
  •    Eerste graad

Doelgroep

  • Leraren en docenten

 

Maximum aantal deelnemers

24

Code

I26-088