Differentiëren en remediëren kan ook haalbaar zijn
Leerkrachten en teamteachers krijgen tijd om kinderen extra te ondersteunen tijdens zelfstandig werk

Nieuw dit schooljaar

Afgelopen

Doelstellingen
  • Je verkent de gedifferentieerde manier van zelfstandig werken in het eerste en het tweede leerjaar.
  • Je ontdekt hoe jonge kinderen met behulp van een gevisualiseerd takenbord over meerdere dagen aan opdrachten werken. 
Inhoud

Omdat differentiatie net iets meer mag zijn: 

Door de groeiende diversiteit hebben kinderen steeds meer nood aan extra ondersteuning. 

De leerkrachten en teamteachers van de eerste graad gingen op zoek naar een manier om alle kinderen die ondersteuning te bieden. Het lessenpakket wordt letterlijk en figuurlijk op het rooster gelegd. Kinderen gaan via een takenbord zelfstandig aan het werk zodat er tijd vrij komt voor extra begeleiding: nieuwe leerstof wordt aangebracht in kleine groepjes, kinderen worden uitgedaagd, sommige kinderen worden extra ondersteund…

De halve bezoekdag bestaat uit 3 momenten. Je krijgt toelichting over het groeiproces van de kinderen en de leerkrachten. Je brengt een bezoek in de klassen tijdens het zelfstandig werk, zodat je niet alleen de leerkrachten maar ook de kinderen aan het werk ziet. Tenslotte gaan we allen samen rond de tafel zitten en gaan we in gesprek. Hoe loopt het bij jou in de klas? Wat neem je mee uit dit Komen-Leren-moment voor jouw eigen klaspraktijk?

Edities

Code Sessies Status
I23-034-A
dinsdag 7 maart 2023
8.30u tot 11.30u
Basisschool 't Fort
Plein 9
8500 Kortrijk, België
niet mogelijk

Inschrijven

niet mogelijk

 

Praktische info

Docent

    Lies Rummens

Aantal edities

1

Prijs

€ 59,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Komen leren

Onderwijsniveau

  • Lager Onderwijs
  •    Eerste graad

Doelgroep

  • Leraren en docenten

 

Maximum aantal deelnemers

10

Code

I23-034