De eigen positie aan de hand van de aangebrachte kaders scherp(er) in beeld brengen en hierrond ervaringen en inzichten delen.
Beleidvoerend vermogen is vandaag geen theoretisch concept meer. Scholen worden verwacht dit beleidvoerend vermogen om te zetten in visie en actie.
Scholen die werk maken van kwaliteitszorg hebben nood aan medewerkers die helpen om dit ontwikkelingsgerichte beleid mee vorm te geven. In veel scholen is hiertoe een middenkader uitgebouwd. Hoewel het takenpakket van dit middenkader wel varieert van school tot school, wordt de positie van dit middenkader wel vaker omschreven als 'tussen hamer en aambeeld'.
Coördinatoren bv. omschrijven hun eigen positie soms als 'tussen twee stoelen'.
Waar zit de coördinator als collega, als beleidsmaker, als teamleider, als aanspreekpunt, als veranderaar, als trekker, als mens ...? En hoe gaat hij/zij daar mee om?
Deze sessie reikt kaders aan om de positie van de coördinator -of bij uitbreiding, het middenkader- scherper in beeld te brengen.
Inzichten aanreiken, ervaringen delen
informatie - actie - reflectie
Deze vorming kan, indien gewenst, ook online georganiseerd worden. In dit geval valt uiteraard de verplaatsingskost weg, maar rekenen we wel een kleine kost van 15 euro aan voor online logistiek.
Team
Classic
15
T23-157