Van techniekles naar sterk STEM-project: zo doe je dat!

Nieuw dit schooljaar

Doelstellingen

Na het volgen van deze nascholing:

Je ervaart wat STEM is aan de hand van een bestaand STEM-project,

Je verwerft inzicht in STEM-principes,

Je past de principes van iSTEM toe op (eigen) bestaand lesmateriaal,

Je verSTEMt je (eigen) lesmateriaal,

Je reflecteert en ontwerpt in kleine teams.

Inhoud

Voormiddag:

Je maakt kennis met STEM door zelf een STEM-project te doorlopen, zo kom je  zelf tot enkele belangrijke inzichten in wat goed STEM-onderwijs kan zijn, ook in jouw klas.

Namiddag:

Je past de principes uit de voormiddag toe op jouw techniekproject, dat je al gebruikt in je lessen. Samen met anderen verSTEM je dit materiaal stap voor stap tot een sterk STEM-project. Zo werk je samen aan concreet en haalbaar lesmateriaal dat écht past bij jouw klascontext.

Aan het einde van de workshop ga je naar huis met:

het STEM-project dat je zelf hebt doorlopen in module 1,

én een uitgewerkt idee om in je eigen lessen uit te proberen.

Methodiek

Na een introductie over het thema, pas je de principes onder begeleiding toe op jouw project.  

Beginsituatie
De deelnemers brengen hun laptop mee en een Techniekproject dat ze willen verSTEMmen.

Edities

Code Sessies Status
I26-123-A
donderdag 5 februari 2026
9.30u tot 12.00u
KU Leuven Campus Kulak Kortrijk
Etienne Sabbelaan 53
8500 KORTRIJK, België
donderdag 5 februari 2026
13.00u tot 16.00u
KU Leuven Campus Kulak Kortrijk
Etienne Sabbelaan 53
8500 KORTRIJK, België
niet mogelijk

Inschrijven

niet mogelijk

 

Praktische info

Aantal edities

1

Prijs

€ 139,00

inclusief broodjeslunch

Type nascholing

Individu

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Gewoon Secundair Onderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten

 

Maximum aantal deelnemers

20

Code

I26-123