Omgaan met moeilijk gedrag op school
Waar komt gedrag vandaan en hoe kan je kinderen en jongeren leren om zichzelf te reguleren?

Doelstellingen

Deze nascholing geeft je vanuit neurowetenschappelijk onderzoek inzicht in waar gedrag vandaan komt en hoe je het gedrag van kinderen en jongeren positief kan beïnvloeden. 

Inhoud

Moeilijk gedrag van leerlingen, het is een grote stressfactor voor veel leerkrachten. Maar hoe ga je daar het best mee om? Op deze vraag zoeken we een antwoord tijdens deze nascholing. 

Vanuit de neurowetenschappen wordt moeilijk gedrag, zoals tegendraads of agressief gedrag, gezien als een stressreactie. Door een goed zicht te krijgen op hoe die stressreacties precies werken, waar ze vandaan komen en hoe ze zich uiten, kunnen we er beter leren mee omgaan. Deze aanpak, gebaseerd op de Polyvagaal theorie, geeft ons de wetenschappelijke kennis en tools om moeilijk gedrag in de klas te vermijden en om te werken aan duurzame gedragsverandering. 

De sessie kan ook aangevraagd worden voor 1,5 u of 2u.

Methodiek

De nascholing is een presentatie doorspekt met praktische tools (en indien gewenst tijd voor uitwisseling), bedoeld voor studiedagen of andere leermomenten voor het team.

Beginsituatie
Geen voorkennis vereist

Inschrijven

 

Praktische info

Prijs per sessie

  • € 675,00 voor 1 sessie

Type nascholing

Team

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Basisonderwijs
  • Secundair Onderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Leerlingenbegeleiders
  • Opvoeders
  • Administratief ondersteunend personeel
  • Directeurs en adjunct-directeurs
  • Middenkader en beleidsondersteuners
  • CLB-medewerkers

 

Maximum aantal deelnemers

50

Code

T25-084