Omgaan met moeilijk gedrag op school
Waar komt gedrag vandaan en hoe kan je kinderen en jongeren leren om zichzelf te reguleren?

Doelstellingen

Deze nascholing geeft je vanuit neurowetenschappelijk onderzoek inzicht in waar gedrag vandaan komt en hoe je het gedrag van kinderen en jongeren positief kan beïnvloeden. 

Inhoud

Wil je leren hoe je beter kan omgaan met lastig gedrag van leerlingen, dan is het belangrijk om dat gedrag eerst goed te leren lezen. Waarom is iemand opstandig of agressief? Wat is er aan de hand als iemand z’n hoody opzet of de clown uithangt?

De Polyvagaal theorie legt uit hoe ons zenuwstelsel werkt en hoe dat onze emoties, onze gedachten en ons gedrag bepaalt. Het is dus de ideale basis om leerlingengedrag beter te begrijpen. Eens we een duidelijker zicht hebben op waar gedrag vandaan komt, kunnen we bekijken hoe je er nu best mee omgaat. Het gaat daarbij om concrete do’s and don’ts die meteen ingezet kunnen worden in de klaspraktijk. We wisselen daarbij ook onderling ervaringen en tips & tricks uit. We eindigen de workshop met wat je kan doen om lastig gedrag in de klas te vermijden. Ook hier reiken we concrete handvaten aan om hiermee aan de slag te gaan en is er ruimte voor uitwisseling. 

* Je kan de lezing ook aanvragen voor anderhalf uur of twee uur.

Methodiek

De nascholing is een presentatie doorspekt met praktische tools (en indien gewenst tijd voor uitwisseling), bedoeld voor studiedagen of andere leermomenten voor het team.

Inschrijven

 

Praktische info

Prijs per sessie

  • € 675,00 voor 1 sessie

Type nascholing

Team

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Basisonderwijs
  • Secundair Onderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Directeurs en adjunct-directeurs
  • Studenten en leerlingen

 

Maximum aantal deelnemers

25

Code

T25-073