DigiSTEM
Sterkere STEM-lessen via digitale ondersteuning voor differentiatie en evaluatie

Dit initiatief wordt georganiseerd vanuit Vives Hogeschool,
powered by Eekhout Academy

Doelstellingen

    • Leerkrachten krijgen hands-on ervaring met inzichten en tools die ze direct in hun STEM-lessen kunnen toepassen.
    • Leerkrachten leren hoe ze educatieve technologie kunnen integreren om STEM-lessen effectiever te maken.
    Inhoud

    Hoe geef je effectieve STEM-lessen vorm? Hoe zet je jouw leerlingen aan om gefocust aan de slag te gaan met kennis en vaardigheden binnen wetenschappen, techniek en wiskunde? Hoe zorg je hierbij voor zinvolle evaluatie? En hoe kan je als leerkracht ondersteund worden om de verschillende groepjes van leerlingen te begeleiden?

    In deze workshop ga je op zoek naar antwoorden op deze vragen. Je maakt via hands-on praktijkvoorbeelden (die uitgetest werden in de praktijk van het werkveld) kennis met inzichten en digitale tools die je als leerkracht kan toepassen om je STEM-lessen sterker te maken met aandacht voor evaluatie en differentiatie. Via een evidence-informed kijkkader ga je aan de slag om de meerwaarde van educatieve technologie voor STEM-lessen af te toetsen en in te zetten. 

    Methodiek

    Ondersteund via een presentatie met theoretische inzichten en authentieke klassituaties worden stapsgewijs inzichten en tools geïntroduceerd. Deelnemers gaan via hands-on praktijkvoorbeelden en een evidence-informed kijkkader zelf na hoe digitale tools, zoals een green screen, leerpad, sprekende muur, portfolio, ... STEM-lessen kunnen versterken. 

    Beginsituatie
    • Deelnemers brengen hun eigen opgeladen laptop mee.

    Edities

    Code Sessies Status
    I26-075-A
    donderdag 6 november 2025
    13.30u tot 16.30u
    KH VIVES Campus Kortrijk
    Doorniksesteenweg 145
    8500 Kortrijk, België
    inschrijven

    Inschrijven

    inschrijven

     

    Praktische info

    Aantal edities

    1

    Prijs

    € 75,00

    Type nascholing

    Individu

    Leerformat

    Classic

    Onderwijsniveau

    • Lager Onderwijs
    •    Tweede graad
    •    Derde graad

    Doelgroep

    • Leraren en docenten

     

    Maximum aantal deelnemers

    20

    Code

    I26-075