Nieuw dit schooljaar
Afgelopen
Spellingsmoeilijkheden belemmeren in belangrijke mate de ontwikkelingskansen van kinderen. Je eigen gedachten kunnen formuleren en in tekstuele vorm weergeven, is in onze maatschappij een belangrijke vaardigheid. Kinderen die hiermee worstelen, hebben dan ook recht op onze kwaliteitsvolle ondersteuning.
In een eerste deeltje bespreken we het ontstaan van spelling en de moeilijkheden die kinderen bij het verwerven van de spellingsregels kunnen ondervinden. We bekijken hier ook hoe je een dictee kwalitatief kan analyseren.
Het grootste deel van de studiedag besteden we aan concrete spellingssituaties. Telkens bekijken we waarom het mis kan lopen en wat jij er als leerkracht binnen klasdifferentiatie of binnen de zorg aan kan doen. Bij ieder topic bespreken we ook speelse oefenvormen. Achtereenvolgens bekijken we de spelling van de klankzuivere woorden, de open en gesloten lettergrepen, eind d, omgaan met ei/ij, de vervoeging van werkwoorden en het opnemen van onthoudwoorden.
De aanpak die we binnen de studiedag bespreken, is erop gericht om naast de bestaande methode gebruikt te worden.
Het praktisch deel van deze studiedag is primair gericht op het begeleiden van kleine groepen kinderen, delen kunnen zeker in hoekenwerk toegepast worden.
Dit is een online vorming. De deelnamelink wordt vooraf verstuurd naar het mailadres waarmee je de inschrijving voltooid hebt.
De Powerpoint geeft een goed kader voor de opbouw van de dag maar laat voldoende ruimte voor concrete vragen, bedenkingen en aanvullingen. We bekijken ook speelse oefenvormen.
Dit is een online vorming. De deelnamelink wordt vooraf verstuurd naar het mailadres waarmee je de inschrijving voltooid hebt.
Code | Sessies | Status | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
I23-040-A |
|
niet mogelijk |
1
€ 125,00
Individu
Classic
50
I23-040