Hoe kan bewegen helpen bij het inoefenen van de maal- en deeltafels en ook bij spelling?

Nieuw dit schooljaar

Doelstellingen
  • Je ervaart en ontdekt de voordelen om bewegend leren regelmatig te integreren in je klaspraktijk.
  • Je wordt je ervan bewust met welke praktische richtlijnen je rekening dient te houden bij de organisatie van bewegend leren.
Inhoud

“Twee maal drie is vier, wiede wiede wie dat kan toch beter!?”

Tafels aanleren en inoefenen gaan hand in hand met bewegen. Toch laten we nog heel wat kansen tot actieve training liggen. 

In deze sessie pakken we uit met een veelvoud aan oefenvormen. Automatisatie van de tafels was nog nooit zo plezant en leerrijk tegelijkertijd


Woorden correct schrijven… een kwelling voor veel kinderen. 

Maar wat als je die struikelblokken al bewegend kan leren? Spelling leren terwijl je beweegt. Dat is altijd een winner!

In deze sessie leggen we de brug tussen LO en de spellingles. We reiken tal van spel- en opdrachtvormen aan die je makkelijk naar elke spellingvaardigheid kan vertalen.

Methodiek

Deze interactieve sessie is een mix tussen didactisch en pedagogische kadering en actieve les- en oefentijd.

Inschrijven

 

Praktische info

Prijs per sessie

  • € 650,00 voor 1 sessie

Type nascholing

Team

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  •       Lager Onderwijs
  •          Eerste graad
  •          Tweede graad
  •    Buitengewoon Secundair Onderwijs
  • Hoger Onderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Zorgcoördinatoren

 

Maximum aantal deelnemers

25

Code

T23-284