Computationeel denken
Plugged en unplugged, basis-sessie zonder computer!

Nieuw dit schooljaar

Dit initiatief wordt georganiseerd vanuit Vives Hogeschool,
powered by Eekhout Academy

Doelstellingen
  • De basiscompetenties van Computationeel Denken herkennen.
  • De transfer naar klasactiviteiten en lessen maken.
Inhoud

Deze nascholing richt zich op de implementatie van zinvolle activiteiten rond computationeel denken in het lager onderwijs. 

Een nascholing die je op een begrijpelijke manier eerst uitlegt wat computationeel denken in het lager onderwijs precies is.

Daarna gaan we aan de slag. 

Voor veel kinderen -en leerkrachten- is het een droom om de wereld om ons heen net iets beter te begrijpen. 

We kunnen er in de wereld rondom ons niet meer omheen.
In de nascholing wordt uitgesproken aandacht besteed aan de 10 competenties van Computationeel Denken.

Vanuit een aantrekkelijke context kijken we hoe we dit dan kunnen integreren in onze lessen wiskunde, STEM of Wero. Twee vliegen in één klap. Want zeg nu zelf, je wil toch ook je lessen nét iets computationeler maken zonder dat je daarvoor een cursus programmeren moet volgen?

Graag het volgende materiaal meebrengen: eigen laptop en muis



Methodiek

Na een korte uitleg gaan de deelnemers zelf hun computationele vaardigheden ontdekken bij het lezen van een busplannetje. Daarna worden de 10 vaardigheden besproken en komen twee langere opdrachten. Zowel plugged als unplugged, voor iedereen haalbaar natuurlijk.

Hands-on, met een degelijke basis om zelf toe te passen in je lessen met een heleboel voorbeelden, ondersteund door een presentatie met slides en filmfragmenten van authentieke klassituaties uit de basisschool.

Inschrijven

 

Praktische info

Prijs per sessie

  • € 675,00 voor 1 sessie

Type nascholing

Team

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  •    Lager Onderwijs
  •       Eerste graad
  •       Tweede graad
  •       Derde graad
  • Buitengewoon Basisonderwijs
  • Gewoon Secundair Onderwijs
  •    Eerste graad
  • Buitengewoon Secundair Onderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Zorgcoördinatoren
  • Directeurs en adjunct-directeurs
  • Middenkader en beleidsondersteuners

 

Maximum aantal deelnemers

20

Code

T25-193