We starten deze sessie met een 10-tal controversiële stellingen over de aanpak van evalueren in het secundair onderwijs. Na een korte introductie over het begrip leercompetentie, hebben we het over de belangrijke plaats van motivatie hierin. Gebaseerd op breed en diepgaand onderzoek lijsten we daarna de voorwaarden op voor leerversterkend en motiverend evalueren. Elk van deze handvatten wordt geïllustreerd met concrete situaties of werkbare instrumenten uit de dagelijkse klaspraktijk van breed evalueren. We verkennen op welke manier we onze evaluaties een positief dynamisch accent kunnen geven, welke tradities overeind blijven en welke vanzelfsprekendheden we beter deleten.
Stellingenspel, interactieve uiteenzetting met presentatie, afhankelijk van de beschikbare tijd is er mogelijkheid tot vragen stellen en tot discussie.
Deze vorming kan, indien gewenst, ook online georganiseerd worden. In dit geval valt uiteraard de verplaatsingskost weg, maar rekenen we wel een kleine kost van 20 euro aan voor online logistiek.
Team
Classic
25
T25-043