Permanente vorming Digitale didactiek (online)

Nieuw dit schooljaar

Inhoud

De permanente vorming Digitale didactiek ondersteunt opleiders, leraren en onderwijsondersteuners bij het duurzaam, doordacht en doelgericht inzetten van educatieve technologie voor het versterken van de verschillende didactische functies in de leeromgeving.

Deze permanente vorming bestaat uit 3 e-learning modules (online leerpaden) van telkens 2 studiepunten die ook elk afzonderlijk gevolgd kunnen worden:

  • Digitaal gepersonaliseerd leren (semester 1)
  • Krachtige leeractiviteiten met educatieve technologie (semester 1)
  • Digitale evaluatie en feedback (semester 2)

Je doorloopt een online leerpad op jouw eigen tempo. Wanneer je slaagt voor een module ontvang je een officieel getuigschrift onder de vorm van een microcredential uitgereikt door VIVES en KU Leuven.

Deze opleiding is een samenwerking tussen Hogeschool VIVES, KU Leuven KULAK en Eekhout Academy.


Digitaal gepersonaliseerd leren (semester 1)

  • Verwerf kennis omtrent ‘Digitaal gepersonaliseerd leren’ en adaptiviteit. 
  • Schat de effectiviteit van het beschikbare EdTech-aanbod in met behulp van de aangeboden theoretische kaders. 
  • Ontdek hoe je de tools doordacht kan toepassen in de onderwijspraktijk.

Starten kan vanaf 1 september 2025. Later inschrijven dan 1 september is ook mogelijk. Let wel: de deadline voor de afsluitende opdracht is 31 januari 2026.

Meer info en inschrijvenhttps://continue.vives.be/nl/opleidingen/digitaal-gepersonaliseerd-leren

Krachtige leeractiviteiten met educatieve technologie (semester 1)

  • Selecteer doordacht educatieve tools voor je lespraktijk.
  • Leg de meerwaarde van educatieve tools in specifieke casussen uit.
  • Ontwerp motiverende en interactieve leersituaties met behulp van educatieve technologie.

Starten kan vanaf 1 september 2025. Later inschrijven dan 1 september is ook mogelijk. Let wel: de deadline voor de afsluitende opdracht is 31 januari 2026.

Meer info en inschrijvenhttps://continue.vives.be/nl/opleidingen/krachtige-leeractiviteiten-met-educatieve-technologie

Digitale evaluatie en feedback (semester 2)

Na het doorlopen van het leerpad kan je doordacht educatieve tools selecteren voor je evaluatiepraktijk, de meerwaarde van digitale evaluatie en feedback in specifieke casussen uitleggen, en krachtige leersituaties ontwerpen waarbij de focus ligt op het beoordelen van lerenden m.b.v. educatieve technologie.

Starten kan vanaf 2 februari 2026. Later inschrijven dan 2 februari is ook mogelijk. Let wel: de deadline voor de afsluitende opdracht is 30 juni 2026.

Meer info en inschrijvenhttps://continue.vives.be/nl/opleidingen/digitale-evaluatie-en-feedback


Inschrijven voor het volledige trajecthttps://continue.vives.be/nl/opleidingen/digitale-didactiek

Beginsituatie

Je hebt een educatieve basisopleiding.

Doelgroep:

Onderwijsprofessionals die duurzaam aan de slag willen gaan met educatieve technologie in de concrete lespraktijk:

  • Leerkrachten basisonderwijs
  • Leerkrachten secundair onderwijs
  • Leerkrachten volwassenenonderwijs
  • Leerkrachten hoger onderwijs
  • Pedagogische ICT-coördinatoren
  • Onderwijstechnologen
  • Onderwijsmedewerkers met interesse in digitale didactiek

Edities

Code Sessies Status
I26-115-A
maandag 1 september 2025
9.00u tot 16.00u
Webinar
Online websessie 0
Online websessie, België
maandag 2 februari 2026
9.00u tot 16.00u
Webinar
Online websessie 0
Online websessie, België
niet mogelijk

Inschrijven

niet mogelijk

 

Praktische info

Aantal edities

1

Prijs

€ 540,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Basisonderwijs
  • Secundair Onderwijs
  • Hoger Onderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • ICT-coördinatoren

 

Maximum aantal deelnemers

20

Code

I26-115