Afgelopen
Waarom moeten we werken aan een gebalanceerd schoolklimaat?
Iedereen heeft bepaalde verwachtingen rond onderwijs en wil die snel ingelost zien. ‘Onderwijzen’ vraagt veel tijd en geduld. Door in te spelen op alles wat op ons afkomt, zit de kans er misschien wel in dat we onszelf voorbijlopen. Het is daarom belangrijk om na te denken over hoe we prioriteiten kunnen stellen en welke doelen we voor ogen hebben.
Op deze eerste opleidingsdag vertrekken we vanuit een aantal kaders en gaan we samen op zoek hoe we ‘in balans’ blijven in onze eigen context.
Hoe kunnen we werken aan een gebalanceerd klasklimaat?
In het onderwijs moeten we flexibel en innovatief zijn. Regelmatig moeten we dingen veranderen, in lijn met onze visie op onderwijs.
Tijdens deze tweede dag kijken we kritisch naar een aantal veranderstrategieën. We bespreken elementen die kunnen helpen bij het creëren van een innovatief schoolklimaat.
Tijdens en na een schoolbezoek gaan we op zoek naar wat we waarderen en bespreken we waarom deze mindset belangrijk is.
Hoe passen we de groei naar een gebalanceerd klasklimaat toe in de eigen schoolcontext?
Tijdens deze laatste opleidingsdag bekijken we hoe we als directeur/leidinggevende de groei naar dit schoolklimaat kunnen faciliteren.
We nemen een aantal kaders onder de loep en tijdens en na gesprekken met een aantal directies gaan we op zoek naar wat jij als directeur/leidinggevende zou willen proberen in jouw unieke schoolcontext.
Code | Sessies | Status | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I24-078-A |
|
niet mogelijk |
1
€ 390,00
Verzorgde broodjeslunch inbegrepen
Individu
Masterclass
25
I24-078