Afgelopen
Programma:
13u30 - 14u00: onthaal met koffie, thee of frisdrank + didactische leermiddelenbeurs
14u00 - 15u15: werkwinkels eerste beurt
15u15 - 15u45: pauze met koffie, thee of frisdrank + didactische leermiddelenbeurs
15u45 - 17u00: werkwinkels tweede beurt
Learners discover and practice grammar with the help of advertisements.
Even though grammar may sometimes be considered as a necessary evil by both teachers and students, it still takes up a prominent position in many curricula.
In this session we will deal with ways to explore grammar by making use of the language and visual context found in print ads and video commercials.
In the highly competitive industry of advertising, it is extremely important to come up with accessible and instantly recognizable language that appeals to a wide public. This makes the language used in these text types highly appropriate for activities focusing on grammatical meaning and form.
The language in advertising is also crisp and quite memorable. As a result of this, learners can easily engage with such examples and the phrases may stick in their heads for a longer time than the average coursebook example.
The session will mainly focus on practical examples that illustrate how these texts can lead to language-awareness as well as contextual practice.
leraren tweede en derde graad aso-kso-tso
New grammatical theory rarely makes our students feel all warm and fuzzy inside. How can we motivate them to use these items in a communicative context?
This session features a set of concrete lesson plans and resources in which grammar is used in a motivating and communicative context:
• Abandonware games for prepositions of place and movement
• Would I Lie To You for past simple questions
• Armchair Detectives for modals of probability and certainty
• Window Swap for shapes, prepositions (and vocab to describe urban or rural landscapes)
• Interactive fiction for present tenses
All featured resources (worksheets, PowerPoint presentations, rubrics…) will be shared with attendants.
Mainly an overview of lesson ideas, with a few more interactive instances.
Stimuleer je Franse, Engelse, Duitse … taalvaardigheden met de hulp van enkele bijzonder handige extensies, kleine programmaatjes die je zelf toevoegt aan de browser van je laptop of computer
leraren tweede en derde graad aso-tso
Voorstelling van de vernieuwde educatieve werking van het Talbot House Museum in Poperinge. Deze soldatenclub uit de Eerste Wereldoorlog is een Brits eiland in de Westhoek. De Engelstalige vrijwilligers slaan maar wat graag een praatje met de leerlingen. Onze ‘native speakers’ nemen de leerlingen op sleeptouw doorheen de club. Maar er zijn ook tal van mogelijkheden omtrent literatuur, drama en zelfs een heus English Breakfast. Met Cheerio Darling kan je grasduinen in liefdesbrieven van een eeuw geleden. Ontdek het allemaal tijdens deze voorstelling.
This workshop is run by Abbie Moore, the British theatre facilitator who founded the international creative language learning company, Hello Drama. You'll leave this workshop with a handful of adaptable theatre-based games that you can immediately use with your English learners. You will experience the fun of the games first-hand, so be ready to get actively involved in a supportive and low-pressured environment. During the workshop you will learn about the benefits of using drama games to encourage even the shyest of students to speak up. You'll also get an insight into the active workshops our British theatre facilitators run in secondary schools across Belgium, from escape rooms exploring British Food and British landmarks, to improvisation and Shakespeare. You do not need to have any prior knowledge of theatre or drama to do this workshop. Come and join the fun!
Kennismaking met de verschillende mogelijkheden van Bookwidgets gecombineerd met een hands-on.
Ik leerde BookWidgets nog maar kennen in 2016, toch is de software sindsdien almaar populairder geworden in de lerarenkamer. Met deze app kan je eenvoudig oefeningen maken en volledig of gedeeltelijk laten verbeteren door de computer. De mogelijkheden zijn heel divers: van invuloefeningen tot open vragen, woorden slepen in een zin of afbeeldingen met woorden combineren, de integratie met YouTube is heel eenvoudig en de frisse lay-out en vele verschillende werkvormen zijn uitermate motiverend voor de leerlingen. Alles is bovendien heel eenvoudig op te zetten. Kortom: een app die de lespraktijk van de leraar kan vereenvoudigen. Zeker de moeite dus!
Leraren derde graad aso-tso
Deutsche Klassiker haben ihren Siegeszug in neueren Genres fortgesetzt – im literarischen Bilderbuch, dem literarischen Comic und der Graphic Novel. Für SchülerInnen bietet sich so die Möglichkeit, Werke der Weltliteratur kennenzulernen, wobei literarische Bilderbücher, Comic und Graphic Novel aufgrund ihrer Dialogform und dem Bildfokus das Verständnis erheblich erleichtern.
Nach einer kleinen Einführung in das Genre, möchte ich anhand einiger Beispielbearbeitungen – Goethe, Kafka, Schnitzler, Remarque - zeigen, wie literarische Comics im Deutschunterricht eingesetzt werden können.
presentation -
discussion group
Europa und EU sinnvoll und spielerisch auf Sprachniveaus A1-B1 in den Deutschunterricht einbeziehen
Der Workshop soll zeigen, wie man verschiedene sprachliche Kompetenzen und Inhalte (Ländernamen, Zahlen, ein Land präsentieren u.a.je nach Stufe und Kenntnissen)) im Kontext des Themas Europa vermitteln kann. Verschiedenen Materialien, die u.a. die Europäische Kommission für Kinder und Jugendliche zur Verfügung stellt, werden vorgestellt und für den Einsatz im Unterricht entdeckt.
KU Leuven Campus Kulak Kortrijk
Etienne Sabbelaan 53
8500 KORTRIJK, België
€ 59,00
Dag van
Classic
250
D22-016