Afgelopen
Bepaalde leerinhouden uit het leerplan aardrijkskunde van de derde graad zijn niet evident om uit te leggen aan leerlingen. Om vooral de niet-geografen te ondersteunen organiseren we een nascholing zodat zij beter gewapend voor de klas kunnen staan. De nascholing richt zich zowel tot (her)startende leraren die aardrijkskunde geven in de derde graad als tot leraren die zich nog onzeker voelen over bepaalde aspecten. We gaan uit van de leerplannen aso en tso/kso, dus niet van het leerplan aso-wetenschappen.
We richten 4 vormingsdagen in gespreid over het schooljaar. Er komen zeven thema’s aan bod, telkens één thema per halve dag. Voor elk thema wordt vanuit het leerplan de grote inhoudelijke structuur geschetst. Vanuit goede praktijkvoorbeelden focussen we op inhoudelijk en/of didactisch moeilijke onderdelen van het thema. Van hieruit worden achterliggende visies en didactische principes van de huidige schoolaardrijkskunde meegegeven.
Volgende thema's komen aan bod:
Je kan elk van deze sessies ook afzonderlijk volgen.
De referaathouders zijn ervaren aardrijkskundeleraren, die vanuit hun achtergrondkennis, ervaring en materiaal de deelnemers voorbereiden en/of verdiepen in hun taak als leraar aardrijkskunde. We werken met concreet werkmateriaal bruikbaar voor de lespraktijk.
We organiseren deze nascholingsreeks in samenwerking met AVL.
Code | Sessies | Status | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I21-128-A |
|
niet mogelijk |
1
€ 350,00
inclusief handboek Vakdidactiek aardrijkskunde
Individu
Classic
13
I21-128