Close Reading: differentiatie - vervolgsessie
Leer omgaan met verschillen tussen leerlingen bij lezen en begrijpen

Doelstellingen

Tijdens deze vorming leer je:

  • de lessen Close Reading interessant en leerrijk te maken voor de hele klas;
  • het belang van aantekeningen te maken bij een les Close reading;
  • met een zelfgekozen tekst aan de slag te gaan.

Inhoud

Elke leerling is verschillend, zeker bij lessen rond lezen en begrijpen. Je leert hoe je tijdens Close Reading omgaat met onderlinge verschillen tussen leerlingen. Aan de hand van praktische voorbeelden krijg je een aantal handvaten aangereikt die je kan gebruiken om te differentiëren. De aandacht gaat hierbij naar zowel de zwakkere leerlingen als diegenen die een uitdaging kunnen gebruiken.


Deze vorming wordt georganiseerd in samenwerking met Tenz.

Methodiek

Presentatie met oefenkansen.

Beginsituatie

Deze vorming is het vervolg op de vorming 'Close Reading: van lezen naar begrijpen - basissessie' (T22-245)

Inschrijven

 

Praktische info

Docent

    Tenz vzw

Prijs per sessie

  • € 600,00 voor 1 sessie

Type nascholing

Team

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Lager Onderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Directeurs en adjunct-directeurs
  • Middenkader en beleidsondersteuners

 

Maximum aantal deelnemers

25

Code

T22-246