Feedback is altijd een cadeau. Maar is het ook een leuk cadeau?
Over de uitbouw van een krachtige feedbackcultuur

Doelstellingen

De deelnemers:

  • hebben inzicht in de gelaagdheid van communicatie;
  • hebben inzicht in het belang van feedback;
  • hebben inzicht in de factoren die meespelen bij het ontvangen van feedback;
  • kunnen de verworven inzichten inzetten in feedbackgesprekken;
  • kunnen bijdragen in de uitbouw van een feedbackcultuur in de eigen organisatie.
Inhoud

De school: een lerende gemeenschap.

De directie: een leidinggevend leerteam.

De leerkracht: een professional in ontwikkeling.

In onderwijspublicaties klinken deze woorden stilaan gewoon. We leren met zijn allen.

Zo’n lerende gemeenschap kan moeilijk zonder een stevige feedbackcultuur. Geen leren zonder feedback.

Er is al behoorlijk wat aandacht voor het geven van feedback. In deze sessie gaan we uit van de kracht van feedback, maar verleggen we de focus naar het ontvangen van feedback.

Het geven van feedback is geen sinecure. En ook al ben je een expert in het geven van feedback, dan nog vereist die een ontvankelijkheid bij de ontvanger.

We willen dus bouwen aan een feedbackcultuur door niet alleen te duwen, maar ook en vooral door feedback te trekken!

Deze sessie wil vooral inzicht geven in de factoren die in dit proces een rol spelen en ook verkennend oefenen.

Methodiek

Combinatie van kaders, inzicht en oefening

Informatie - reflectie - actie

Inschrijven

 

Praktische info

Docent

    Jan Gilté

Prijs per sessie

  • € 550,00 voor 1 sessie
  • € 1.100,00 voor 2 sessies

Type nascholing

Team

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Secundair Onderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Directeurs en adjunct-directeurs
  • Middenkader
  • Beleidsondersteuners

 

Maximum aantal deelnemers

25

Code

T21-087