Nieuw dit schooljaar
Afgelast
Leerkrachten kijken steeds kritischer naar de manier waarop ze leerlingen evalueren. Ze stellen zich terecht de vraag of ze de leerlingen van vandaag, die de burgers van morgen zijn, de nodige/juiste competenties meegeven. Velen komen tot de vaststelling dat ze kennis meer dan voldoende toetsen, maar dat er op vlak van vaardigheden en attitudes vaak nog een hele weg af te leggen is.
Hierdoor vindt de term breed evalueren steeds meer ingang op scholen. Teams hebben de ambitie om een brede en toekomstgerichte vorming aan te bieden aan alle leerlingen. Ze zetten daarom o.a. sterk in op differentiatie, leren leren,.... Ze willen die differentiatielijn ook doortrekken naar het evaluatiebeleid. Dat gaat niet altijd vanzelf.
Eén van de hulmiddelen om het evaluatieproces te verrijken en te versterken is het leerling-contact. Dit is een uitgelezen kans voor leerling en leerkracht om samen naar het leerproces te kijken. Wie ziet wat? Welke leernoden ontdekken we? En hoe kunnen we er in de toekomst samen aan werken? Zo krijgen kinderen inzicht in hun eigen leerproces en bieden we hen een sterke troef voor de toekomst m.n. eigenaarschap van eigen leren.
De deelnemers mogen concrete vragen m.b.t. dit onderwerp meebrengen naar de nascholing.
Code | Sessies | Status | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
I22-086-A Afgelast |
|
niet mogelijk |
0
€ 120,00
Individu
Classic
24
I22-086