We staan met de leerkrachten stil bij beeldvormingsprocessen en de invloed ervan in de klas. Specifieke aandacht gaat uit naar het begrip ‘framing’. De leerkrachten worden uitgedaagd om stil te staan bij de invloed van hun persoonlijke beelden en de manier waarop ze een thema in de klas brengen.
Samen denken we na over hoe je een thema als ‘migratie en vluchten’ kan binnenbrengen in je klas. Hoe geef je impulsen om een open en respectvolle houding tegenover andere mensen te laten groeien? Door stil te staan bij een aantal criteria voor lesmateriaal en te vertrekken vanuit praktijkvoorbeelden, willen we inspiratie geven aan de leerkrachten om te werken aan een genuanceerde beeldvorming in de klas.
Aan de hand van actieve methodieken gaan we in interactie met de deelnemers. We doen een oefening rond het begrip ‘framing’. Samen komen we ook tot enkele criteria voor goed lesmateriaal door het kritisch bekijken van enkele voorbeelden. Er is ook ruimte voorzien voor onderlinge uitwisseling.
Er is geen specifieke voorkennis nodig.
Team
Classic
25
T21-201