Webinar - Te jong om hoogbegaafd te zijn? Hoe herken je een ontwikkelingsvoorsprong/hoogbegaafdheid bij peuters en kleuters en hoe kan je daar als leerkracht of als ouder het best op inspelen?
Dag van de kleuter

Nieuw dit schooljaar

Afgelopen

Doelstellingen

Signaleren van meer-en hoogbegaafde peuters en kleuters.

Je leert op welke manier je het gedrag van peuters en kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong kan interpreteren en hoe je hen passend kan begeleiden in de klas en thuis.

Inhoud

Hoogbegaafde kinderen worden geboren met het talent dat hoogbegaafdheid is. Dit talent moet tijd krijgen om te groeien, om verder te ontwikkelen. Het is belangrijk om al heel snel op te merken of een kind over dit talent beschikt zodat het van in de vroege ontwikkeling passende begeleiding kan krijgen. Jonge kinderen ontwikkelen in sprongen. Maar vaak zie je als leerkracht of als ouder opvallend gedrag. Je ziet dat het kind anders reageert op de omgeving of vaker geïrriteerd is, misschien ongelukkig, heel enthousiast of leergierig is of net onzichtbaar wordt. Welke signalen kan je opvangen in het gedrag van jouw peuter en kleuter die je kunnen doen denken in de richting van een ontwikkelingsvoorsprong? Hoe kunnen wij als leerkracht en als ouder aansluiten bij wat die kinderen met ontwikkelingsvoorsprong nodig hebben zodat hun talent kan groeien?

Methodiek
  • Interactief webinar;
  • Link om deel te nemen wordt vooraf doorgestuurd naar het mailadres waarmee je de inschrijving hebt vervolledigd.
Beginsituatie
/

Edities

Code Sessies Status
I21-122-A
woensdag 16 september 2020
19.00u tot 20.30u
Webinar
Online websessie 0
Online websessie, België
niet mogelijk

Inschrijven

niet mogelijk

 

Praktische info

Docent

    Hilde Mahieu

Aantal edities

1

Prijs

€ 20,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Peuter en eerste kleuter
  • Tweede kleuter
  • Derde kleuter

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Directeurs en adjunct-directeurs
  • Middenkader en beleidsondersteuners
  • Beleidsondersteuners
  • Ouders
  • Alle geïnteresseerden

 

Maximum aantal deelnemers

40

Code

I21-122