De coachingsrollen van de leraar
Ontwikkeling van kinderen in de klas stimuleren

Doelstellingen
Tijdens deze vorming leer je:
  • je bewust worden van verschillende rollen die je als coach binnen een leerproces kunt opnemen;
  • de relatie tussen leerkracht en leerling situeren in deze verschillende interactievormen;
  • uitdagingen formuleren voor jezelf.

Inhoud

De ontwikkeling van het kind staat centraal in de basisschool. Dat vraagt niet alleen een andere manier om na te denken over het activiteitenontwerp, maar benadrukt ook het belang van de leerkracht als coach.

We onderzoeken samen wat het betekent om als leerkracht een ontwikkelingsgerichte bril op te zetten tijdens het observeren, ondersteunen en uitdagen van kinderen. Hoe ondersteun je hen in hun leerproces, welke verschillende begeleidersrollen kun je daarvoor inzetten, wat is de relatie leerkracht-leerling en in welke rollen zie je jezelf in de toekomst groeien? Deze sessie laat leerkrachten nadenken over hun eigen begeleidershouding en gaat zo op zoek naar gedragen nieuwe kansen, zowel individueel als schoolbreed.

Voor Zill-scholen besteden we specifieke aandacht aan de relatie met de Zill-visie en de kansen van het ordeningskader.

Deze vorming wordt georganiseerd i.s.m. Tenz.

Methodiek

Actieve sessie ondersteund door presentatie.

Beginsituatie

/

Inschrijven

 

Praktische info

Docent

    Oetang bvba
  • Tenz vzw

Prijs per sessie

  • € 550,00 voor 1 sessie

Type nascholing

Team

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Basisonderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Directeurs en adjunct-directeurs
  • Middenkader en beleidsondersteuners
  • Beleidsondersteuners

 

Maximum aantal deelnemers

25

Code

T21-137