ICT en prentenboeken
Digitale mogelijkheden om een prentenboek te verwerken in de kleuterklas

Afgelopen

Dit initiatief wordt georganiseerd vanuit Vives Hogeschool,
powered by Eekhout Academy

Doelstellingen

Ervaren wat de digitale mogelijkheden zijn van een prentenboek in de kleuterklas

Inhoud

Kinderen leren meer van digitale prentenboeken dan van traditionele statische boeken. Vooral taalzwakke kinderen begrijpen een verhaal beter dankzij bewegende beelden.  Voor deze kleuters is de implementatie van digitale prentenboeken in het kleuteronderwijs cruciaal.

Naast het inschakelen van digitale prentenboeken zijn er nog heel wat mogelijkheden om een prentenboek digitaal te verwerken in de kleuterklas; bv. werken met digitale puzzels met prenten van het prentenboek, raadsel- en zoekspelletjes, werken met QR-codes, …

In deze nascholing gaan we na welke digitale mogelijkheden er zijn om een prentenboek te verwerken in de kleuterklas.  We gaan aan de slag met computer, iPad en digibord.  


Methodiek
  • In het eerste deel van de sessie worden er verschillende mogelijkheden gedemonstreerd.
  • In het tweede deel gaan de cursisten zelf aan de slag om de mogelijkheden te verkennen.
Beginsituatie

Basiskennis Windows.

Op gebied van iPad en digibord geen voorkennis vereist.

Edities

Code Sessies Status
I22-005-A
woensdag 20 april 2022
14.00u tot 17.00u
KH VIVES Campus Brugge
p/a Xaverianenstraat 10
8200 Sint-Michiels, België
niet mogelijk

Inschrijven

niet mogelijk

 

Praktische info

Docent

    Eva Monstrey

Aantal edities

1

Prijs

€ 59,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Basisonderwijs
  •    Gewoon Basisonderwijs
  •       Kleuteronderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten

 

Maximum aantal deelnemers

16

Code

I22-005