Kennismaking met de nieuwe software EV3 Classroom
Nieuwe software aanleren binnen een STEM-project

Nieuw dit schooljaar

Afgelopen

Doelstellingen
  • Hoe is een STEM-project opgebouwd met behulp van LEGO Mindstorms?
  • Hoe doe ik aan computationeel denken binnen STEM?
  • Leren kennen van de nieuwe softwareomgeving van LEGO Mindstorms.
Inhoud
  • Korte introductie van hardware.
  • Gedifferentieerd werken door gebruik te maken van de robotonderwijzer in de EV3 software.
  • Hands-on kennis maken met een voorbeeld van een uitgewerkte STEM-les.
Methodiek
  • De deelnemers krijgen per 2 de kans om zelf aan de slag te gaan met de LEGO Mindstorms.
  • Door de opbouw binnen het gekozen STEM-project leer je stap voor stap de nieuwe software kennen, maar gaan we ook al wat uitgebreider aan de slag.

Inschrijven

niet mogelijk

 

Praktische info

Docent

    Bruno De Wyngaert

Aantal edities

0

Prijs

€ 64,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Gewoon Secundair Onderwijs
  •    Eerste graad
  •    Tweede graad

Doelgroep

  • Leraren en docenten

 

Maximum aantal deelnemers

20

Code

I21-112