Kennismaking met de nieuwe software EV3 Classroom
Nieuwe software aanleren binnen een STEM-project

Nieuw dit schooljaar

Afgelast

Doelstellingen
  • Hoe is een STEM-project opgebouwd met behulp van LEGO Mindstorms?
  • Hoe doe ik aan computationeel denken binnen STEM?
  • Leren kennen van de nieuwe softwareomgeving van LEGO Mindstorms.
Inhoud
  • Korte introductie van hardware.
  • Gedifferentieerd werken door gebruik te maken van de robotonderwijzer in de EV3 software.
  • Hands-on kennis maken met een voorbeeld van een uitgewerkte STEM-les.
Methodiek
  • De deelnemers krijgen per 2 de kans om zelf aan de slag te gaan met de LEGO Mindstorms.
  • Door de opbouw binnen het gekozen STEM-project leer je stap voor stap de nieuwe software kennen, maar gaan we ook al wat uitgebreider aan de slag.

Edities

Code Sessies Status
I21-112-A Afgelast
woensdag 27 januari 2021
13.30u tot 16.30u
Talent-is Campus Engineering Veurne
Ieperse Steenweg 90
8630 VEURNE, België
niet mogelijk

Inschrijven

niet mogelijk

 

Praktische info

Docent

    Bruno De Wyngaert

Aantal edities

0

Prijs

€ 64,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Gewoon Secundair Onderwijs
  •    Eerste graad
  •    Tweede graad

Doelgroep

  • Leraren en docenten

 

Maximum aantal deelnemers

20

Code

I21-112