Maak de digisprong met iPad - basishandelingen
Ontdek de iPad in functie van het gebruik in de klas

Nieuw dit schooljaar

Doelstellingen

Gebruik maken van de interne apps die aanwezig zijn op de iPad om het lesgeven vlot en attractief te laten plaatsvinden.

Inhoud

Aan de hand van verschillende lesvoorbeelden gaan we aan de slag met de iPad. We ontdekken de instellingen die ingezet kunnen worden in de klassituatie.

We gaan aan de slag met apps zoals ‘Notities’ waarbij we niet alleen tekst invoeren maar ook tekeningen. Is een leerling een schriftelijke taak vergeten in te dienen? Wel, we leren je hoe deze met behulp van een iPad gescand en doorgestuurd kan worden.

We gaan aan de slag met ‘Foto’s’, brengen markeringen aan en leren meer over ‘Split Screen’ en ‘Slide Over’. Hoe kunnen we van een webpagina een PDF als leestekst bewaren en zorgen we ervoor dat teksten afkomstig van het internet leesbaar worden weergeven? En wat zijn de tips en de trucs voor het overbrengen van het beeld van de iPad naar een computer, televisiescherm of een leerling die thuis in quarantaine zit.

Methodiek

Hands-on

Beginsituatie
  • Deelnemers brengen een iPad mee voorzien van het laatste besturingssysteem en voorzien van apps zoals Pages, Numbers, Keynote, iMovie, Clips en Garageband.
  • Deelnemers zijn 'beginners'.

Edities

Code Sessies Status
I22-142-A
woensdag 22 september 2021
13.30u tot 16.30u
KU Leuven Campus Kulak Kortrijk
Etienne Sabbelaan 53
8500 KORTRIJK, België
inschrijven

Inschrijven

inschrijven

 

Praktische info

Docent

    Philip Everaerts

Aantal edities

1

Prijs

€ 59,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Secundair Onderwijs
  •    Gewoon Secundair Onderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten

 

Maximum aantal deelnemers

16

Code

I22-142