Waar de mond van vol is …! Een aantal methodieken om te werken aan mondelinge vaardigheden binnen Alfa NT2 nader bekeken

Nieuw dit schooljaar

Doelstellingen
Je ervaart “aan den lijve” hoe het is om als analfabete volwassene/jongere een vreemde taal te leren, en dit zonder hulp van “geschreven taal” of vertalingen, je leert een aantal methodieken om te werken aan mondelinge vaardigheden kennen en je weet hoe je de aangebrachte methodieken kan inzetten. Je kan je ook kritische opstellen t.o.v. deze methodieken.
Inhoud
In deze nascholing gaan we in op een aantal methodieken die gebruikt kunnen worden om te werken aan mondelinge vaardigheden binnen het Alfa NT2.
Deze methodieken worden geïntroduceerd a.d.h.v. demo-lesjes in een vreemde taal. Je ervaart dus “aan den lijve” hoe het is om als analfabete volwassene/jongere een vreemde taal te leren spreken (zonder notities te kunnen maken of te kunnen vertalen).  Daarnaast bekijken we met welke aspecten we rekening moeten houden wanneer we lesgeven aan analfabete cursisten en werken we samen al meteen materiaal uit dat direct bruikbaar is in de praktijk.

Aangezien deze nascholing gaat over het werken aan mondelinge vaardigheden, is ze niet alleen geschikt voor leerkrachten (Alfa) NT2, maar net zo goed voor leerkrachten Engels, Frans, … (vreemde taal).
Methodiek
Een aantal methodieken om te werken aan spreek- en luistervaardigheden (TPR, TPRS, Jazz Chants, gebruik van liedjes in de les, Story Listening (Beniko Mason), MovieTalk, PQA, OneWordImage, DILIT-luisteren, …)

Edities

Code Sessies Status
I22-133-A
maandag 7 maart 2022
9.30u tot 12.30u
KU Leuven Campus Kulak Kortrijk
Etienne Sabbelaan 53
8500 KORTRIJK, België
maandag 7 maart 2022
13.30u tot 16.30u
KU Leuven Campus Kulak Kortrijk
Etienne Sabbelaan 53
8500 KORTRIJK, België
inschrijven

Inschrijven

inschrijven

 

Praktische info

Docent

    Janique Vanderstocken

Aantal edities

1

Prijs

€ 110,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Secundair Onderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten

 

Maximum aantal deelnemers

25

Code

I22-133