Woordenschatontwikkeling stimuleren in de kleuterklas
Bewust omgaan met taal in je klaspraktijk

Afgelopen

Doelstellingen

De deelnemers

  • maken kennis met het schooleigen traject rond taal en doen inspiratie op om het taalbeleid in de eigen school te (her)bekijken;
  • verkennen de 5 praktische pijlers waar je kan op inzetten in je klas/schoolpraktijk;
  • bekijken verschillende materialen/werkvormen om woordenschatontwikkeling te stimuleren in de kleuterklas.
Inhoud

Is taal ook een actiepunt voor jouw kleuterschool?

Wil je de woordenschatontwikkeling van de kleuters stimuleren?

Ben je op zoek naar manieren om bewuster om te gaan met woordenschat in je klas?

Stel je jezelf wel eens de vraag: ‘Wat is goed woordenschatonderwijs?’ en ‘Hoe kan ik dit realiseren?’

Werk je met woordenschatlijsten bij je thema en wil je graag een nieuwe, ruimere aanpak?

Kortom, is woordenschat een topic dat je bezighoudt? Dan nodig ik je graag uit voor deze sessie ‘Woordenschatontwikkeling stimuleren in de kleuterklas!’
Tijdens deze namiddag leer je het traject rond taal in onze kleuterschool kennen. Na het kennismaken met onze schooleigen visie kan je enkele praktijkvoorbeelden bekijken tijdens een bezoek aan enkele kleuterklassen. Aan het einde van deze sessie heb je inspiratie om bewuster om te gaan met taal in de klas en op school. Je kan enkele praktische werkvormen en spelletjes meenemen en toepassen in je eigen klas.

Methodiek
  • Presentatie (voorstelling + visieontwikkeling)
  • Klassenbezoek (praktijkvoorbeelden)
  • Reflectie/vragen
Beginsituatie

/

Edities

Code Sessies Status
I21-021-A Volzet
woensdag 7 oktober 2020
14.00u tot 17.00u
Vrije Basisschool O.L.V. van Vlaanderen
Beverlaai 75
8500 KORTRIJK, België
inschrijven op wachtlijst

Inschrijven

inschrijven

 

Praktische info

Docent

    Ellen Kindt

Aantal edities

1

Prijs

€ 59,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Basisonderwijs
  •    Gewoon Basisonderwijs
  •       Kleuteronderwijs
  •          Tweede kleuter
  •          Derde kleuter

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Directeurs en adjunct-directeurs
  • Middenkader en beleidsondersteuners
  • Beleidsondersteuners

 

Maximum aantal deelnemers

16

Code

I21-021