“Ik zie het anders!” (online)
Omgaan met richtingsmoeilijkheden en spiegelen bij kinderen

Afgelopen

Doelstellingen
  • Inzicht krijgen in de verschillende soorten richtingsmoeilijkheden en kunnen herkennen van de verschillende signalen.
  • Weten hoe je hierop moet reageren en en welke oefeningen en welke tips en adviezen belangrijk zijn om deze kinderen te helpen.
Inhoud

We geven antwoorden op volgende vragen:

  • Wat zijn richtingsmoeilijkheden en welke signalen zijn er?
  • Hoe komt het dat kinderen spiegelen?
  • Wat is nog normaal en wat is een probleem?
  • Welke aanverwante problemen zijn er?
  • Wat is het verschil tussen richtingsmoeilijkheden en –problemen?
  • Wat doen we best bij richtingsmoeilijkheden?
  • Hoe redeneren deze kinderen?
  • Welke feedback geven we en kan dit anders?
  • Welke oefeningen en hulpmiddelen kunnen we aanbieden?
  • Wat is de link met faalangst, schrijven, lezen?
  • Is dit dan dyslexie of dyscalculie?
  • Gaan richtingsmoeilijkheden voorbij of blijven ze?
  • Wat is de link met linkshandigheid?
  • Wat zien of doen deze kinderen eigenlijk anders?

Methodiek
  • We oefenen actief, we ervaren richtingsmoeilijkheden en we geven tips en adviezen om deze kinderen te helpen in de klas en in de turnles.
  • We demonstreren ook verschillende oefeningen en spelletjes die je kan doen met deze kinderen en geven antwoorden op bovenstaande vragen.
  • webinar
  • de deelnamelink zal vooraf verstuurd worden naar het mailadres waarmee je de inschrijving voltooid hebt
Beginsituatie

/

Edities

Code Sessies Status
I22-062-A
dinsdag 16 november 2021
9.00u tot 12.00u
Webinar
Online websessie 0
Online websessie, België
dinsdag 16 november 2021
13.00u tot 16.00u
Webinar
Online websessie 0
Online websessie, België
niet mogelijk

Inschrijven

niet mogelijk

 

Praktische info

Docent

    Marc Litière

Aantal edities

1

Prijs

€ 110,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Basisonderwijs
  •    Gewoon Basisonderwijs
  •       Kleuteronderwijs
  •          Tweede kleuter
  •          Derde kleuter
  •       Lager Onderwijs
  •          Eerste graad
  •          Tweede graad
  •    Buitengewoon Basisonderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Zorgcoördinatoren

 

Maximum aantal deelnemers

20

Code

I22-062