Brainstormen met kleuters: pure verrijking voor jouw BC en de taal van je kleuters!
Brainstormen is … je brein een schat aan info en woorden bieden!

Doelstellingen
  • Inzicht verwerven in de doelstellingen die schuilen achter het brainstormen als ‘leermiddel’;
  • In staat zijn om na deze sessie op een verrijkende manier te brainstormen met je kleuters.

Inhoud

Brainstormen met kleuters is al langer een must in de kleuterklas. Toch worstelen heel wat leerkrachten met deze activiteit. Het is moeilijk te organiseren en bovendien tijdrovend. En als het resultaat dan niet is wat je ervan verwacht, geef je er liever de brui aan. EN TOCH … in deze sessie laat ik je zien wat de meerwaarde is van het brainstormen met kleuters, zowel op vlak van het klasgebeuren mee vorm te geven als op het vlak van taalontwikkeling. We gaan samen op weg om van het brainstormen een boeiende, rijke activiteit te maken voor alle kleuters (al dan niet vlot ter taal). Een activiteit die kleuters in staat stelt om ideeën aan te brengen, uit te werken en vooral hun honger naar kennis en talige uitdrukking te voeden.

Methodiek
  • PowerPointpresentatie: waarom brainstormen zo zinvol is: inzicht krijgen in de talige ontwikkeling van kleuters + hoe kom je tot zinvol brainstormen (didactische tips)
  • Diareportage: brainstormen in een graadsklas van 4- en 5-jarigen
Beginsituatie

/

Edities

Code Sessies Status
I22-124-A
woensdag 9 maart 2022
14.00u tot 17.00u
KU Leuven Campus Kulak Kortrijk
Etienne Sabbelaan 53
8500 KORTRIJK, België
inschrijven

Inschrijven

inschrijven

 

Praktische info

Docent

    Sandra Van Rijzeghem

Aantal edities

1

Prijs

€ 59,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Tweede kleuter
  • Derde kleuter

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Directeurs en adjunct-directeurs
  • Middenkader en beleidsondersteuners

 

Maximum aantal deelnemers

20

Code

I22-124