Afgelast
Dit initiatief wordt georganiseerd vanuit
Vives Hogeschool,
powered by Eekhout Academy
Wat is nu precies STEM? En onderzoekend leren? En wat kan het betekenen voor wetenschap, techniek en wiskunde in de klas? En hoe zit het dan met de integratie ervan binnen wereldoriëntatie? In dit leerlabo gaan we op zoek naar wat onderzoekend leren kan betekenen voor een geïntegreerde STEM-aanpak in de basisschool.
Vanuit een aantal authentieke klassituaties duiken we de wereld in van onderzoek en ontwerp. We gaan aan de slag met diverse STEM-activiteiten voor verschillende leeftijdsgroepen. We bouwen zo een transparante methodiek op die je kunt inzetten in jouw klaspraktijk. We focussen hierbij vooral op hoe je bij de kinderen probleemoplossend denken en handelen kan stimuleren met aandacht voor creativiteit.
Tijdens het leerlabo reiken we tools aan die je kunt inzetten om je klaspraktijk te verrijken via een STEM-aanpak. Je gaat zelf aan de slag in je eigen klaspraktijk om in een volgend leerlabo hierover ervaringen uit te wisselen met de andere cursisten. Op die manier treed je je eigen praktijk onderzoekend tegemoet en wordt jouw onderzoekende, reflectieve houding gestimuleerd, wat je helpt om elke dag de kinderen te stimuleren in hun onderzoekende houding.
Een leerlabo is opgebouwd rond een reeks van zes sessies waarin de deelnemers samen met de leercoach een centraal thema uitdiepen. Per samenkomst wordt gefocust op een subthema. De deelnemers toetsen de kennisuitdieping aan de praktijk. Deze experimenteeropdrachten worden besproken in de leergroep. In een leerlabo wordt dus zowel geleerd als geëxperimenteerd. Inzicht en leerervaring worden gedeeld, besproken en verfijnd. We stellen een e-platform ter beschikking met syllabus en materialen van en voor de groep.
Code | Sessies | Status | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I22-098-A Afgelast |
|
niet mogelijk |
0
€ 360,00
Individu
Leerlabo
12
I22-098