Geschreven communicatie
Brieven, mails, website, berichten, Facebook, Instagram, …. schrijven we het goed?

Nieuw dit schooljaar

Doelstellingen

Geschreven communicatie continu in de gaten houden en geschreven communicatie in jouw professionele omgeving optimaliseren. 

Inhoud

Brieven aan ouders, mails naar leerlingen, blogs, Facebook, Instagram, affiches, websites, … we gebruiken het allemaal op school om informatie te verspreiden. We werken hoofdzakelijk digitaal en zetten de info online. Maar elke vorm heeft zijn voorwaarden. Gelukkig is het makkelijk om teksten bij te werken, te verwijderen of aan te vullen. 

Deze vorm van communiceren is erg belangrijk in het schoolleven. Het is dan ook aangewezen eenvoudig en helder te schrijven. Is de website niet verouderd? Is alle info nog correct? En wie leest na op taalfouten? Zijn er afspraken binnen de school of scholengroep over het gebruik van sociale media? Welk doel heb je met je geschreven communicatie en bereik je dat doel? En waar zitten de addertjes? 


Methodiek

We  werken actief vanuit bestaande websites van scholen, vanuit social media en brieven, verslagen enz.  om ervaringen met elkaar te delen het geschreven woord zo doelmatig mogelijk in te zetten. 

Breng je eigen laptop mee. Voorbeelden van schoolkrantjes, nieuwsbrieven, brieven aan ouders, verslagen, ... zijn welkom als uitgangspunt van good practice!


Beginsituatie

Deelnemers brengen mee: allerhande geschreven materiaal zoals folders, affiches, brieven, … en eigen laptop.

Inschrijven

 

Praktische info

Prijs per sessie

  • € 550,00 voor 1 sessie

Type nascholing

Team

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Basisonderwijs
  • Secundair Onderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Administratief ondersteunend personeel
  • Directeurs en adjunct-directeurs
  • Middenkader en beleidsondersteuners

 

Maximum aantal deelnemers

25

Code

T22-106