Zien STE(A)Men doet STE(A)Men
STE(A)M aanpak in de basisschool. Een eigen atelier doet wonderen!

Doelstellingen
  • Hoe start je een STE(A)M-werking op in de basisschool?
  • Durven investeren in een praktijkruimte om muzisch en technologisch bezig te zijn.
Inhoud

We brengen een bezoek aan een school waar STE(A)M onderwijs leeft. De school investeerde in een heus atelier en koppelde daar een muzische omgeving aan vast. De leerkrachten bouwen samen aan een motiverend STE(A)M-verhaal.

Het aanbod, de locatie en het principe ‘zien doen, doet doen’ opent ook voor niet technisch aangelegde leerkrachten de deur naar echte technologie in de basisschool. Door het opzet kan elke leerkracht in zijn/haar sterkte excelleren. Kinderen leren anders kijken en denken door het ruime aanbod en de prikkelende opdrachten.

De krachtige leeromgeving zorgt voor creativiteit, dynamiek en ‘goesting’.

Methodiek
  • Prikkelende rondleiding in ‘den ateljee’.
  • Visuele voorstelling van de werking doorheen de basisschool.
  • Kennismaking met diverse materialen die de leeromgeving extra kracht geven.
Beginsituatie

/

Edities

Code Sessies Status
I25-006-A
woensdag 16 oktober 2024
13.30u tot 15.30u
VBS De Watermolen
Watermolenwal 2
8501 HEULE, België
inschrijven

Inschrijven

inschrijven

 

Praktische info

Docent

    Jo Vermeulen

Aantal edities

1

Prijs

€ 68,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Komen leren

Onderwijsniveau

  • Basisonderwijs
  •    Gewoon Basisonderwijs
  •       Kleuteronderwijs
  •          Peuter en eerste kleuter
  •          Tweede kleuter
  •          Derde kleuter
  •       Lager Onderwijs
  •          Eerste graad
  •          Tweede graad
  •          Derde graad

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Directeurs en adjunct-directeurs
  • Middenkader en beleidsondersteuners

 

Maximum aantal deelnemers

16

Code

I25-006