Nieuw dit schooljaar
Afgelast
Uitgangspunt van deze nascholing is de idee dat de opvoeding van ‘onze’ kinderen een gezamenlijke onderneming is. Het valt echter meermaals op dat de opvattingen van ouders en leerkrachten over de pedagogische taak van de school en de afstemming tussen school en gezin verschillen.
Ondanks het feit dat ouders en leerkrachten het allerbeste wensen voor de leerlingen en beide partijen profijt halen uit een constructief gesprek, raakt men soms niet verder dan de goede bedoelingen. Soms heeft dat te maken met praktische beslommeringen. Vaker heeft het te maken met knelpunten in de communicatie zelf: de gesprekspartners herkennen mekaars boodschap niet, houden er verschillende interpretaties op na of men raakt niet akkoord over de voorgestelde aanpak. Het valt op dat de communicatie tussen leerkrachten en ouders niet altijd als vanzelfsprekend verloopt. Zo vinden ouders het belangrijk dat leerkrachten proberen om hen echt te begrijpen en daarbij oog hebben voor de soms zeer specifieke omstandigheden in het gezin. Ouders willen ook dat er voldoende tijd wordt genomen om naar hen te luisteren en dat hun zorgen ernstig worden genomen.
We besteden tijdens deze nascholing aandacht aan welke specifieke gesprekstechnieken leerkrachten kunnen hanteren in het omgaan met ouders.
Komen aan bod: adviesgesprekken, helpende gesprekken, assertieve/confronterende en slechtnieuwsgesprekken.
Code | Sessies | Status | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
I24-087-A Afgelast |
|
niet mogelijk |
0
€ 130,00
inclusief broodjeslunch
Individu
Classic
25
I24-087